کنایه ارزی وزیر ارتباطات به وزیر صنعت

بعد از آنکه وزیر صنعت تلویحا از اقدام آذری جهرمی در خصوص انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی انتقاد کرد، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود به اظهارات شریعتمداری پاسخ داد. در توییت آذری جهرمی آمده است، با “ایمان قلبی” که بر پایه “عقل خدادادی” است، می‌گویم: فساد، موریانه و عامل بی‌ثباتی اقتصاد کشور است. […]

بعد از آنکه وزیر صنعت تلویحا از اقدام آذری جهرمی در خصوص انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی انتقاد کرد، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود به اظهارات شریعتمداری پاسخ داد.

در توییت آذری جهرمی آمده است، با “ایمان قلبی” که بر پایه “عقل خدادادی” است، می‌گویم: فساد، موریانه و عامل بی‌ثباتی اقتصاد کشور است. بخش خصوصی پاک‌دست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت.

محمدجواد آذری‌جهرمی همچنین در جمع خبرنگاران در فرودگاه پیام کرج اظهار کرد: برای شناسایی ارزبگیران، هم بازرسی کل کشور و هم سازمان تعزیرات وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده مردم در هر زمان که کشور در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی دچار مشکل شده، صبوری به خرج داده و تحمل کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مردم با مشکلات همه‌جوره کنار می‌آیند ولی نمی‌توانند فساد را تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی برای انتشار لیست ارزبگیران بهانه‌هایی می‌آورند که به هیچ وجه قابل قبول نیست، ابراز کرد: این روند باید یک بار برای همیشه به اتمام برسد و شفاف‌سازی‌های لازم انجام شود چون این شفاف‌سازی‌ها به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند.

آذری جهرمی اظهار کرد: از همکاران خود انتظار می‌رود به‌جای دستگاه قضا نسبت به انتشار لیست ارزبگیران در وزارتخانه متبوع خود اقدام کنند.

گفتنی است؛ شریعتمداری صبح امروز با اشاره به اینکه بانک مرکزی اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند را در اختیار دارد، بنابراین ما به عنوان وزارت صنعت نمی توانیم که ثبت سفارش کنندگان را افشا کنیم، چراکه اینطور به جنگ بخش خصوصی رفته ایم، این در حالی است که لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تامین ارز آنها صورت نگرفته بود، ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم، بنابراین با استفاده از نیروی عقل خدادادی، تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد.