فرمانده سپاه عاشورا:

کنگره بزرگداشت شهید «حسن باقری» در تبریز برگزار می‌ شود

صافی - فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) خبر داد و گفت: این کنگره از ۴ بهمن ماه تا ۹ بهمن امسال ادامه خواهد داشت.

سردار زین‌العابدین خرم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در صداو سیمای آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه شهید حسن باقری متعلق به این استان است و از این دیار و سرزمین برخاسته است، اظهار داشت: این شهید در دفاع مقدس یکی از الگوها و نمونه‌هایی بود که باید بیشتر معرفی شوند چراکه توانستند با تمام وجود برای انقلاب دلسوزی و کار کنند.

وی در تبیین شخصیت شهید باقری افزود: شهید باقری ابتدا به عنوان خبرنگار به صحنه جنگ وارد شد، در برابر دشمن جنگ کرد، استعداد نابش شکوفا شد و خود را در دفاع مقدس نشان داد.

سردار خرم ادامه داد: این شهید، نابغه دفاع مقدس بوده که در اولین روزهای جنگ همه طراحان جنگ متوجه این موضوع شخصیت شهید باقری شدند که دست نوشته‌های شهید باقری نشان دهنده این است که ایران پیروز می‌شود.

وی اظهار داشت: از اینکه بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم شهدای نابغه را به جوانان معرفی کنیم جای تاسف دارد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) خبر داد و گفت: این کنگره از ۴ بهمن شروع و تا ۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی در مورد اهدف این کنگره تشریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره این است که شخصیت شهیدباقری را بررسی کرده و الگویی برای جوانان بشناسانیم چون شهید باقری شخصیتی ملی بوده هر ساله کنگره ملی در کشور برگزار می‌شود که آذربایجان شرقی دومین شهری است که قرار است برای این نابغه کنگره برگزار کند.