گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده قشم و خمیر اعزام شدند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: هنوز اطلاعی از میزان خسارت وارده زلزله ۵.۲ دهم ریشتری امروز یکشنبه در دسترس نیست و گروه های ارزیاب از بندرخمیر و قشم برای ارزیابی خسارات وارده به این مناطق اعزام شدند. علیرضا صفا ایسینی روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: فرمانداران قشم و […]

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: هنوز اطلاعی از میزان خسارت وارده زلزله ۵.۲ دهم ریشتری امروز یکشنبه در دسترس نیست و گروه های ارزیاب از بندرخمیر و قشم برای ارزیابی خسارات وارده به این مناطق اعزام شدند.

علیرضا صفا ایسینی روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: فرمانداران قشم و بندرخمیر نیز به همراه گروه های امداد رسان جمعیت هلال احمر هرمزگان در مناطق زلزله زده حضور دارند و به دلیل اینکه روستای بالای لافت قشم خالی از سکنه بوده، تاکنون خسارتی گزارش نشده است.
وی بیان داشت: گزارش های اولیه حاکی از ترک خوردگی بعضی از واحدهای مسکونی و قدیمی در بندرپل بندرخمیر و لافت قشم دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه منازل مسکونی لافت قشم از سازه های قدیمی خشتی و گلی است، اظهارداشت: این منازل در اثر بارندگی و زلرزه می امکان تخریب دارد.
فرماندار قشم و بندرخمیر نیز اعلام کرده اند که این زمین لرزه خسارت جانی نداشته و تنها خسارت مالی و ترک خوردگی برخی منازل مسکونی اعلام شده است و گروه های ارزیاب نیز برای پیگیری موضوع و برآورد خسارت به این مناطق اعزام شده اند.
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرده است: زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۲ دهم ریشتر روز یکشنبه لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان لرزاند.
به گزارش ایرنا، این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۲۴ دقیقه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
محل وقوع زمین لرزه در فاصله ۵ کیلومتری لافت قشم، ۱۴کیلومتری بندرخمیر و ۳۴ کیلومتری درگهان قشم اعلام شده است.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
انتهای پیام/