گزارش AFC از بازی ایران و عراق

صافی - سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق به عنوان یک بازی پرشور یاد کرد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در پی تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق در دور پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا نوشت: «تیم ملی فوتبال ایران با تساوی بدون گل مقابل عراق جایگاه صدر جدول گروه D را از آن خود کرد.

ایران به عنوان صدرنشین گروه روز یکشنبه در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی با یکی از تیم‌های سوم گروه B، E یا F بازی خواهد کرد، این در حالی است که عراق، تیم دوم گروه روز سه‌شنبه با تیم اول گروه E که یکی از دو تیم عربستان و قطر خواهد بود، در ورزشگاه آل‌نهیان رقابت خواهد کرد.

کارلوس کی‌روش در این بازی چهار تغییر در تیمش ایجاد کرده بود و علیرضا جهانبخش که دو بازی اول تیم ملی را از دست داده بود، این فرصت را پیدا کرد که در این دیدار در ورزشگاه آل‌مکتوم بازی کند. با وجود اینکه دو تیم پیش از این صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شده بود، بازی پرشوری از خود ارائه دادند. اولین موقعیت بازی در دقیقه ۱۲ نصیب ایران شد، جایی که وحید امیری توپی را از کنار زمین ارسال کرد که ضربه سر آزمون به بیرون رفت.

ایران سهم بیشتری از مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت، اما نتوانست این مالکیت توپش را به گل تبدیل کند و موقعیت‌های آنها جلال حسن هاشم، دروازه‌بان عراق و مدافعان این تیم را به دردسر انداخت. سه دقیقه به پایان نیمه اول جهانبخش می‌توانست قفل دروازه عراق را باز کند، اما پس از انحراف پیدا کردن ضربه سردار آزمون، شوت پای چپ این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

عراق نیمه دوم را هجومی‌تر باز کرد و مالکیت توپ را بیشتر در اختیار گرفت و در عین حال به مهار ایران با دفاع فشرده خود ادامه داد».