۱۲ پروژه ریلی در کشور در حال اجراست

مشهد – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲ پروژه ریلی در کشور در دست اجراست که در اولویت کارهای وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر گلبهار در جمع خبرنگاران افزود:تعدادی از این پروژه ها ترانزینی هستند که به افزایش قدرت لجستیکی ایران […]

مشهد – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲ پروژه ریلی در کشور در دست اجراست که در اولویت کارهای وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر گلبهار در جمع خبرنگاران افزود:تعدادی از این پروژه ها ترانزینی هستند که به افزایش قدرت لجستیکی ایران و سهم اقتصادی آن در ترانزیت کمک می کنند.
وی در باره پروژه برقی کردن قطار مشهد – تهران نیز اظهار داشت: قرارداد این پروژه منعقد شده اما تامین فایناس آن با مشکل مواجه شده است چرا که طرف خارجی بعد از شرایط تحریم در همکاری با این پروژه ملاحظاتی ایجاد کرده است.
وی گفت: با این حال مذاکرات برای برقی کردن قطار مشهد – تهران در حال انجام است تا مشکلات برای تامین فایناس آن برطرف شود و ترتیبی اتخاذ خواهیم کرد که این پروژه با ساز و کار متفاوت دنبال شود.
اسلامی در باره قطار مشهد – گرگان نیز گفت: در حال مذاکره و پیگیری برای تشکیل کنسرسیوم مربوط به قرارداد پروژه قطار مشهد- گرگان هستیم تا هر چه سریعتر مطالعات آن را آغاز کنیم.
وی افزود: مذاکرات برای انعقاد قرارداد با پیمانکار و تفاهمنامه های مربوط به این پروژه انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: پروژه قطار مشهد – گرگان از طریق فایناس خارجی تامین اعتبار خواهد شد که با موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۵ درصد از تعهد ایران در تامین فایناس این پروژه از طریق صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
* تحویل تمام واحدهای مسکن مهر تا بهار سال ۹۸
وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار بود ۱۵۴ هزار واحد مسکن مهر طی سال جاری در کشور به بهره برداری رسیده و تحویل مردم شود.
وی افزود: هم اکنون به طور هفتگی شاهد افتتاح واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف کشور هستیم که تا اواسط بهار سال آینده تمام واحدهای مسکن مهر به مردم واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به واحدهای مشکل دار در طرح مسکن مهر اظهار داشت: این واحدها اغلب مربوط به تعاونیهاست که اکنون خریداران طرحهای تعاونی مسکن مهر مشکلات حقوقی و قضایی با تعاونی ها دارند.
اسلامی گفت: بخشی از مسکن مهر که در قالب قراردادهای سه جانبه ساخته شده است، تعیین تکلیف شده و همه واحدهای مسکن مهر که در قالب طرح قرارداد سه جانبه ساخته شده اند تا پایان سال ۹۸ تحویل مردم داده خواهد شد.
وی افزود: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی بوده اند که برای تعیین تکلیف آنها از طریق هماهنگی با استانداران و سازمانهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در حال مذاکره هستیم که این واحدها تحت حمایت سازمانهای حمایتی قرار گیرند تا در پایان دولت دوازدهم مسئله ای به نام مسکن مهر در کشور وجود نداشته باشد.
* تمهیدات اندیشیده شده برای سفرهای نوروزی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای سفرهای نوروزی گفت: وزارت راه و شهرسازی با دستگاههای عضو ستاد خدمات سفر هماهنگی های لازم را برقرار نموده است تا ناوگانهای حمل و نقل برای خدمات رسانی آماده شوند و برنامه ریزی های لازم در بخش های حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی انجام گیرد.
اسلامی افزود: همچنین در خصوص تسهیل سفرهای دریایی و گردشگری مسافران نوروزی تهمیدات لازم در حوزه حمل و نقل اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: ۱۲ هزار راهدار با ۹ هزار ماشین آلات و امکانات جاده ای در ایام نوروز در خدمت مردم هستند.
وی گفت: در کمیسیون ایمنی راهها نیز اقدام هماهنگ و مشترک با پلیس راهور و پلیس راه انجام شده که راه اندازی سامانه هوشمند برای کنترل سرعت و کنترل تخلفات در جاده ها از آن جمله است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در نقاطی که دارای آسیب پذیری بیشتر از نظر حوادث جاده ای هستند نیز علاوه بر استقرار نیروی انتظامی، علائم هشدار دهنده ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: در ارتباط با حذف نقاط حادثه خیز از ابتدای امسال تاکنون احداث ۸۰۰ متر باند دوم در جاده های کشور آغاز شده که تاکنون حدود ۲۲۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: در اکثر استانهای کشور ساخت باند دوم در جاده ها در حال اجراست و خط کشی های لازم در تمام باندهای دوم جاده ها نیز در دست انجام است.
۳۰۲۷/۷۴۸۹ / ۶۰۵۳
انتهای پیام/