۱۷۱ خانوار در بندر «پل» اسکان اضطراری یافتند

بندرعباس- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۱۷۱ خانوار آسیب دیده از زلزله پنج و ۲ دهم ریشتری در بندرپل اسکان اضطراری یافتند. علیرضا مظفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۴ خانوار به صورت گروهی در کمپ و ۱۲۷خانوار نیز به صورت انفرادی اسکان […]

بندرعباس- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۱۷۱ خانوار آسیب دیده از زلزله پنج و ۲ دهم ریشتری در بندرپل اسکان اضطراری یافتند.

علیرضا مظفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۴ خانوار به صورت گروهی در کمپ و ۱۲۷خانوار نیز به صورت انفرادی اسکان اضطراری داده شدند.
وی ادامه داد: همچنین ۸۸ دستگاه موکت بین مردم زلزله زده خمیر توزیع شده است.
** ریزش دیوار و ترک خوردگی دربندر پل مشهود است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: در حال بررسی خسارت ناشی از زلزله ۵ و۲ دهم ریشتری در بندرلافت قشم و بندر پل خمیر هستیم.
علیرضا صفا ایسینی افزود: با توجه به شدت زلزله به تبع خسارت هایی به برخی ابنیه ها وارد کرده که بندرلافت کمتر ولی بندرپل خسارت بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: طبق بررسی های اولیه خسارت ها اعم از بخش قدیمی و نوساز بیشتر ریزش دیوار از جمله بادگیرها و ترک خوردگی دربندر پل مشهود است که نیازمند دور اندیشی و جلوگیری از ادامه خسارت است.
وی تصریح کرد: به جای توزیع چادر، اقدام به احداث کمپ در محل های زلزله زده از سوی هلال احمر شده که بتوان خدمات رسانی بهتری به زلزله زدگان شود.
صفا ایسینی یاد آور شد: با توجه به بارندگی و احتمال جاری شدن سیلاب نیروهای امدادی آماده باش بودند که ماموریت زلزله هم به آن اضافه و تنها ۲ نفر درجریان این زلزله مصدوم شدند که یک نفردرحین پایین آمدن از پله مصدوم شد و دیگری ازقبل بیمار بود.
** پنج نفر در زلزله لافت هرمزگان مصدوم شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: پنج نفر در زلزله لافت مصدوم شدند.
دکتر سید حسین داودی افزود: از این شمار، سه نفر خانم و دو نفر آقا هستند که همگی دچار شکستی و پارگی در نواحی سر، دست ، پا و لگن شدند.
وی با بیان اینکه حال عمومی این مصدومان خوب و درمان لازم بر روی آنها انجام شده، افزود: یکی از این مصدومان از داربست سقوط کرده و مابقی به هنگام فرار ناشی از ترس مصدوم شده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: هم اکنون تیم های امدادی و اورژانسی در مناطق پل و لافت قشم حضور دارند و بیمارستان ها و مراکز درمانی در آماده باش کامل به سر می برند.
**خسارت زلزله به ابنیه بندرپل بررسی می شود
فرماندار بندرخمیر گفت: با توجه به اینکه بندر پل در کنار کانون زلزله بندر لافت قشم قرار داشته خسارت هایی داشته که بررسی می شود.
میرهاشم خواستار افزود: هم اکنون به همراه تیم هایی از بنیاد مسکن و راه و شهرسازی به منظور بررسی و برآورد خسارت های وارد شده در منطقه حضور داریم.
وی ادامه داد: در این زلزله شماری از ابنیه جدید و قدیمی در منطقه پل دچار خسارت شدند و سقف و دیوار منازل قدیمی ریزش کرده که قابل سکونت نیست و در واحدهای جدید نیز دیوارها به شدت ترک خورده اند.
فرماندار بندرخمیر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه که شاهد بارندگی هستیم و هواشناسی نیز هشدارهایی نسبت به وقوع آبگرفتگی و سیلاب داده، مردم کمی وحشت زده و نگران هستند.
خواستار بیان داشت: جای نگرانی نیست و همه تیم های امدادی و درمانی در منطقه حضور دارند و اوضاع تحت کنترل است و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.
فرماندار بندرخمیر تصریح کرد: به منظور بررسی دقیق وضعیت و اعلام حدودی میزان خسارت وارد شده، جلسه بحران تا ساعتی دیگر در فرمانداری بندرخمیر تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: در این حادثه مصدومان نیز دچار مصدومیت شدند که بلافاصله توسط تیم های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
زمین لرزه ای به بزرگی پنج و ۲ دهم ریشتر روز یکشنبه لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان لرزاند.
این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۲۴ دقیقه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
محل وقوع زمین لرزه در فاصله پنج کیلومتری لافت قشم، ۱۴کیلومتری بندرخمیر و ۳۴ کیلومتری درگهان قشم اعلام شده است.
۳۲۱۹/۶۰۴۸
انتهای پیام/