۲۲۷ میلیارد ریال طرح در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید

صافی - در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز جمعه ۲۶ طرح به ارزش حدود ۲۲۷ میلیارد ریال در شهرستان های آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

تبریز- در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز جمعه ۲۶ طرح به ارزش حدود ۲۲۷ میلیارد ریال در شهرستان های آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز ۳ طرح عمرانی و خدماتی شامل ساختمان اداره برق و ۲ طرح هادی روستایی در بخش لیلان شهرستان ملکان با هزینه ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در بستان آباد هم خانه ورزش روستایی به زیر بنای ۱۰۰ متر مربع و با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

۳ طرح کشاورزی و ورزشی هم در اهر با هزینه ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید؛ این طرح ها شامل سالن تیراندازی، احداث و بهسازی کانال آبیاری عمومی کشاورزی در ۳ روستا و راه قشلاق عشایر بود.

۲ واحد پرواربندی گوساله و گاوداری شیری روستایی به ظرفیت ۱۱۰ راس نیز امروز در هوراند به بهره برداری رسید؛ برای این واحدها ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است و ۵ نفر هم مستقیم مشغول کار شده اند.

در هشتمین روز از فجر انقلاب، بهره برداری از یک واحد تولیدی فرآورده های لبنی با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال در سراب آغاز شد.

ظرفیت این واحد تولیدی روزانه ۱۰۰ تن انواع محصولات لبنی است و برای ۷۰ نفر هم فرصت شغلی ایجاد شده است .

در شهرستان شبستر هم ۱۱ طرح عمران شهری، تولیدی و گازرسانی با هزینه ۱۵۹ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال افتتاح شد.

این طرح ها شامل کارخانه صنایع غذایی و تبدیلی روستایی با سه سالن مجزا برای تولید رب، انواع پوره میوه، گلاب وانواع عرقیات گیاهی با اشتغالزایی برای ۷۰ نفر و نیز زیرسازی، آسفالت ریزی، دیوارچینی و ساماندهی خیابان های شهر و پل روبروی دانشگاه آزاداسلامی واحد شبستر و همچنین برخورداری مردم ۶ روستای محروم بخش صوفیان شبستر از نعمت گاز طبیعی بود.

پارک کودک یک روستا از توابع بخش مرکزی هشترود هم با هزینه ۷۴۰ میلیون ریال افتتاح شد.

در شهرستان کلیبر هم ۵ طرح عمرانی با هزینه ۲۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

ساختمان اداره گاز و کف پوش سالن فوتسال در آبش احمد، بهسازی و مناسب سازی مدرسه روستایی، جدول گذاری، سنگ فرش و زیرسازی و آسفالت معابر روستایی از جمله این طرح ها بودند.

انتهای پیام/