۲۲ هزار پروژه عمرانی در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در دهه فجر امسال، ۲۲ هزار و ۳۳۵ پروژه عمرانی ملی و استانی در ۳۱ استان کشور با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان و ۵۵.۲ میلیون یورو به بهره برداری رسید. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، […]

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در دهه فجر امسال، ۲۲ هزار و ۳۳۵ پروژه عمرانی ملی و استانی در ۳۱ استان کشور با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان و ۵۵.۲ میلیون یورو به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد امروز- سه شنبه- در پاسخ به سوالی درخصوص تشریح پروژه های عمرانی افتتاح شده در دهه فجر امسال افزود: در دهه فجر سالجاری ۲۲ هزار و ۳۳۵ پروژه عمرانی ملی و استانی در ۳۱ استان کشور با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان و ۵۵.۲ میلیون یورو به بهره برداری رسید که از این تعداد ۷هزار و ۸۸۰ پروژه در سطح روستاها انجام شده است که نشانگر افزایش به میزان ۴هزار و ۱۲۳ پروژه عمرانی نسبت به بهمن سال ۱۳۹۶ است.
وی ادامه داد: آغاز عملیات عمرانی ۴۰ هزار پروژه کم هزینه و زودبازده با همکاری بسیج سازندگی در مناطق کمتر برخوردار و روستایی استان های کشور با رویکرد محرومیت زدایی و در عرصه های مختلف آبرسانی، راه روستائی، کشاورزی و آبخیزداری از دیگر برنامه های دنبال شده در دهه فجر امسال بود که از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور دنبال شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار داشت: در ایام دهه فجر با سفر به استان های سمنان و مازندران و شهرستان ری در استان تهران و شهرستان کاشان در استان اصفهان علاوه بر تشکیل جلسات مدیریت شهری و روستائی در استان های سمنان و مازندران، تعداد ۱۰۵ پروژه عمرانی در شهرستان ری با اعتباری معادل ۱۴۸ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان و تعداد ۴۲ پروژه عمرانی با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
جمالی نژاد ادامه داد: یکی از برنامه های سفرهای استانی، دیدار با نمایندگان مجلس در این استان ها بود و همچنین در شهرستان های ری و کاشان با نماینده ولی فقیه نیز دیدار داشتم.
وی همچنین بازدید از سایر پروژه های عمرانی منتخب را از دیگر برنامه های سفرهای استانی در دهه مبارک فجر عنوان کرد.
معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به رویکردهای علمی در حوزه شهری و روستایی گفت: ابلاغ دو دستورالعمل تشکیل کمیته مدیریت شهری و روستایی با موضوع فضاسازی در شهرها و روستاهای کشور، برگزاری رقابت علمی ۳۷ هزار دهیار در سراسر کشور منتهی به المپیاد نهایی در ۲۹ بهمن سالجاری با حضور منتخبین و همچنین ابلاغ و برگزاری چهل نشست علمی از دستاوردهای مدیریت شهری و روستایی بعد از انقلاب با مشارکت دانشگاه های مراکز استان های کشور از دیگر برنامه های معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بوده است.
**امضای تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران و جمعیت هلال احمر با وزارت کشور
جمالی نژاد در ادامه به امضای دو تفاهم نامه از سوی معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی در دهه فجر اشاره و تصریح کرد: در دهه فجر امسال دو تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران و بیمه دانا برای بیمه تکمیلی درمان راهوران سامانه های حمل و نقل درون شهری تاکسی و اتوبوس و همچنین با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با موضوع جذب دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی روستا به عنوان نیروی داوطلب جمعیت مذکور امضاء و تبادل شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی در ادامه به اهمیت و نقش اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: در همین راستا، علاوه بر انتشار مستمر اخبار در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور و خبرگزاری ها و دیگر رسانه های مکتوب، در برنامه های زنده شبکه خبر سیما و رادیو گفت وگو شرکت کرده و درخصوص اعلام برنامه های مرتبط با دهه مبارک فجر و جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین اقدامات صورت گرفته در این حوزه توضیحاتی ارائه شد.
** اولین نمایشگاه دستاوردهای شهرداری ها در بندرعباس برگزار می شود
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه دستاوردهای شهرداری ها در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی همراه با برگزاری نهمین همایش شهر ایده آل در روزهای یکم لغایت سوم اسفندماه در شهر بندرعباس، برنامه ریزی شده و در دستور کار معاونت عمرانی وزارت کشور قرار دارد.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵
انتهای پیام/