۳۶۲۰۰ زندانی تا پایان ۲۹ بهمن مشمول عفو شدند/ آزادی۲۲۷۰۰ نفر تا امروز

رئیس سازمان زندان‌ها از عفو بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان سراسر کشور در ادامه اجرای بخشنامه عفوگسترده زندانیان، خبر داد. به گزارش ایسنا، در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت رهبری با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان تا […]

رئیس سازمان زندان‌ها از عفو بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان سراسر کشور در ادامه اجرای بخشنامه عفوگسترده زندانیان، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت رهبری با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان تا ابتدای روز جاری آزاد و تعداد ۱۳۴۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در این باره گفت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن تعداد ۳۶۲۰۰ نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری«مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.

وی با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولین زندان‌های سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تمامی زندانیانی که امکان بهره مندی از این بخشنامه را دارند مشمول حکم آزادی و یا تخفیف مجازات شوند.

بر اساس این گزارش، استان‌های تهران و خراسان رضوی به ترتیب با ۲۰۶۷ و ۲۰۲۵ بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد ۱۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته‌اند.

بیشترین تعداد آزادی بر اساس گروه سنی با تعداد ۶۳۱۳ نفر متعلق به گروه سنی ۲۶-۳۲ است.

همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.

با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش بینی می‌شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رافت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

انتهای پیام

انتهای پیام/