۵۱ هزار دارنده فیش اولویت دار حج ثبت نام کردند

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ۵۱ هزار نفر از دارندگان فیش های اولویت دار حج تمتع از چند روز گذشته تاکنون برای اعزام به حج ۹۸ نام نویسی کردند. به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای افتا اهل […]

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ۵۱ هزار نفر از دارندگان فیش های اولویت دار حج تمتع از چند روز گذشته تاکنون برای اعزام به حج ۹۸ نام نویسی کردند.

به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای افتا اهل سنت افزود: با تلاش دست اندرکاران مربوطه تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای برگزاری حج ۹۸ به انجام رسیده است و امیدوارم با صرفه جویی در همه بخش ها حج سال ۹۸ برای مردم قابل قبول برگزار شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ارائه خدمات به زائران شیعه و سنی اظهار داشت: امروز نظر شورای افتاء با توجه به اشراف علمی اعضای آن برای روحانیون و زائران اهل سنت کاروان های حج قابل و اطمینان بخش است.
وی خاطرنشان کرد: صرفه جویی جدی در تمام بخش ها و کمک دولت در حوزه ارز موجب شد که قیمت هزینه حج سال ۹۸ برای مردم قابل قبول باشد.
به گفته وی، آغاز خوب عملیات حج، توانمندی ها و تسلط رئیس جدید سازمان حج وزیارت به این حوزه و اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده این نوید را می دهد که حج ۹۸ بهتر و موفق تر از حج گذشته برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با اشاره به اینکه مدت زمان حضور حجاج در سرزمین وحی به جدول پروازها و تخصیص اسلت های پروازی از طرف سعودی بستگی دارد، افزود: امسال تلاش شده است پروازها به نوعی برنامه ریزی شود که این مدت از ۴۲ به حدود ۳۵ روز کاهش یابد.
حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه با بیان اینکه شورای افتاء اهل سنت بر محوریت حج شکل گرفته است، تصریح کرد: امروز نظر شورای افتاء با توجه به اشراف علمی اعضای آن برای روحانیون و زائران اهل سنت کاروان های حج قابل قبول و اطمینان بخش است.
وی خاطرنشان کرد: حج فرصتی طلایی برای ایجاد تحول روحی و اخلاقی در مردم است و روحانیون کاروان ها باید برای تعالی و رشد ایمان و اخلاق زائران از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران نگاه اقلیت و اکثریت نسبت به اهل سنت وجود ندارد، تصریح کرد: مردم این سرزمین، ایرانی و مسلمان و در داخل مجموعه نظام و کشورند. با یکدیگر برادرانه زندگی می کنند و دست در دست یکدیگر از اسلام و انقلاب حفظ و حراست می کنند.
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد، اظهار داشت: ما همه ایرانی، هم کیش و هم مذهب هستیم و در این نظام بر اساس مشترکات با هم زندگی می کنیم و در نتیجه از ظرفیت حج هم می توانیم برای مقابله با تهاجم فرهنگی و شکست توطئه های دشمن بیشترین استفاده کنیم.
اجتمام *۱۹۳۳* ۳۰۶۳
انتهای پیام/