۶۵۵ مسافر زمستانی متاثر از سیلاب و کولاک امدادرسانی شدند

تهران – ایرنا – رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۶۵۵ نفر از هموطنان و مسافران زمستانی در ۱۰ استان متاثر از سیل، برف و کولاک خبر داد. «مرتضی سلیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام گزارش عملیات امدادی سیل و برف و کولاک […]

تهران – ایرنا – رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۶۵۵ نفر از هموطنان و مسافران زمستانی در ۱۰ استان متاثر از سیل، برف و کولاک خبر داد.

«مرتضی سلیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام گزارش عملیات امدادی سیل و برف و کولاک در۴۸ ساعت گذشته، اظهار داشت: ۱۰ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد متاثر از سیل و برف بوده اند و امدادگران خدمات امدادی لازم را در۳۳ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به هموطنان ارائه کرده اند.
وی با یادآوری امدادرسانی به ۶۵۵ نفر با تلاش ۹۲ امدادگر و نجاتگر در مناطق متاثر از سیلاب و کولاک افزود: در اجرای این سلسله عملیات امدادرسانی ۲۴۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری و موقت ارائه شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر بهره مند شدند و ۱۱ نفر از متاثرین از سیل و کولاک نیز به مناطق امن منتقل شدند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارش های دریافتی از نیروهای امدادرسان یک نفر نیز به علت گرفتار شدن خودرو در مسیر سیلاب در شهرستان لالی استان خوزستان جان خود را از دست داد.
سلیمی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.
اجتمام**۷۰۲۹**۱۳۳۶
انتهای پیام/