400 برنامه همزمان با هفته جهانی کودک در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

صافی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته کودک در استان خبر داد و گفت: حدود ۲۰۰ برنامه توسط دبیرخانه دایمی روز جهانی و ۲۰۰ برنامه به همت ارگانها و سازمان‌ها برگزار می‌شود.

طاهره حمیدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی کودک با اشاره به اینکه روز شمار ملی کودک از 14 تا 20 مهرماه با عناوین مختلف است اظهار داشت: جلساتی با نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شده تا امسال فعالیت‌های هفته ملی و روز جهانی کودک پربارتر باشد.

وی شعار امسال هفته ملی کودک را ” آینده را باید ساخت” معرفی کرد و گفت: اهمیت دوران کودکی بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم با هم‌افزایی و همدلی بین دستگاه‌ها توجه به کودکان را پررنگ‌تر کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: فارغ از شعار چه در مقام و چه عملیاتی باید به نیازهای بچه‌ها توجه شود و صدای کودکان را بشنویم.

حمیدی با تاکید به ایجاد نشاط در کودکان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در هفته ملی کودک و با مشارکت خود آنها خاطرات خوب کودکی در ذهن شان بماند.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت ماه محرم رویکرد برنامه های این هفته آمیزه های عاشورایی از نگاه کودکان است افزود: مسایل زیست محیطی و احترام به محیط زیست و بحران و حمایت از کالاهای ایرانی از دیگر برنامه های این هفته است.

حمیدی دیدار با شهرداری و فرمانداری را از شاخص ترین برنامه های هفته ملی کودک نامید و افزود: کارگاه آموزشی و عضویت رایگان ،برگزاری جشن لبخند، غبار روبی مزار شهدا، نذر کتاب و اهدای کتاب به والدین دانش آموزان را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک بشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان خراسان جنوبی همچنین از برگزاری جشنواره قصه و قصه گویی در دو بخش تخصصی و عمومی خبرداد و گفت: جشنواره با موصوع قصه زندگی من به دو صورت سنتی و بدون ابزار و روش خلاق با ابزار صورت می گیرد.

حمیدی خاطرنشان کرد: تاکنون 240 اثر به جشنواره ارسال شده که در بخش قصه تخصصی 75 اثر، در بخش قصه گویی 90 ثانیه ای 165 اثر ارسال شده و برای شرکت در این جشنواره تا پایان مهر فرصت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: برندگان مرحله استانی جشنواره در بازه 25 تا 26 مهرماه به مرحله کشوری می روند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال اعضای فرهنگی و هنری کانون حدود 7500 فعالیت ادبی و هنری داشته اند افزود: در همین مدت کانون های ثابت و سیار به بیش از 20 هزار جلد کتاب تجهیز شده اند.

حمیدی اظهار کرد: جامعه هدف کانون پرورش فکری کودکان استان رنج سنی 6 تا 8 سال است و تعداد اعضای کانون تا این زمان حدود 36 هزار نفر است.