امام جمعه جلفا:

FATF به سرنوشت برجام دچار خواهد شد/ مشکلات کشور با سازش با آمریکا حل نمی‎شود

صافی - امام جمعه جلفا با بیان این که قطعا FATF به سرنوشت برجام دچار خواهد شد، گفت: هر کس به تصویب FATF کمک کند شریک جرم مستکبران خواهد بود.

حجت الاسلام سالار سنجری، امام جمعه جلفا در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در موضوع FATF مقام معظم رهبری فرمودند اگر این قانون به خیر کشور و مردم است مگر خودمان قوه مقننه و قانون گذار نداریم که این قانون را وضع کنند تا ملزم به اجرا شود در این صورت چه نیازی است پایبند قراردادهای بین المللی یک سازمان شویم که در آینده با مشکل مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر موضوع FATF در شرایطی مانند برجام قرار دارد چرا که گاهی اوقات در مجلس شورای اسلامی برخی رای ها و حرف ها زده می شود که انسان را به حیرت وا می دارد.

امام جمعه جلفا تصریح کرد: ریشه تمام موارد مانند پرونده FATF، پرونده موشکی، حقوق بشر، بازرسی از دانشگاه ها و بازرسی هایی که می خواهند از مراکز نظامی داشته باشند را باید در تعهداتی بیابیم که در این مذاکرات محرمانه چه وعده هایی داده شده است.

پیوستن به CFT وضعیت ما را در FATF تغییر نخواهد داد

سنجری افزود: در حال حاضر درباره CFT همان حرف هایی زده می‌شود که برای توجیه خسارت محض برجام زده شد.

امام جمعه جلفا با بیان این که مسئله مراودات بانکی کشور ارتباطی به FATF ندارد، ادامه داد: پیوستن به CFT نه تنها وضعیت ما را در FATF تغییر نخواهد داد بلکه مستمسکی برای تشکیل پرونده علیه کشور به بهانه نقض CFT ایجاد خواهد کرد.

سنجری افزود: ایجاد مستمسک حقوقی برای تشکیل پرونده و همچنین ایجاد بهانه برای اتهامات واهی به جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تامین مالی تروریسم، تشکیل پرونده علیه اشخاص و نهادهای ایرانی که ادعا خواهد شد در تامین مالی عمل تروریستی مورد ادعا نقش داشته اند و الزام جمهوری اسلامی ایران برای معاضدت قضایی بر اساس مفاد کنوانسیون برای تحقیق پیرامون پرونده های ادعایی از عواقب پذیرش FATF خواهد بود.

وی گفت: پس از پذیرش FATF پرونده ای علیه جمهوری اسلامی تشکیل و احتمال ارجاع آن به شورای امنیت به بهانه هایی مانند ابهام در اجرای تعهدات کنوانسیون مانند پرونده هسته‌ای وجود خواهد داشت.

سنجری با بیان این که قطعا مشکلات کشور با تصویب FATF چند برابر خواهد شد، اظهار کرد: سازش کاران از ابتدا قرار نبود تا مشکلات کشور را حل کنند چرا که موارد مطرح شده در حد شعارهای انتخاباتی بود.

مشکلات کشور با سازش با آمریکا حل نخواهد شد

امام جمعه جلفا با بیان این که مشکلات کشور با سازش با آمریکا حل نخواهد شد، گفت: اصلی ترین منبع الهام گیری نظام و انقلاب، آیات قرآنی و روایات اهل بیت (ع) بوده نقطه ای که از بدو خلقت و در سنت الهی بسیار به چشم می خورد درگیری جبهه استکبار با جبهه حق و مستضعفین بوده و رابطه این دو جبهه هیچ وقت به دوستی و سازش ختم نشده و همیشه جبهه مستکبر مغلوب و حق پیروز میدان بوده است.

وی با اشاره به خواسته غربگرایان برای راه اندازی بازی سازش با دشمنان مستکبر به ویژه آمریکا افزود: با توجه به این ادعا که جمهوری اسلامی ایران از مکتب انبیا و اولیا (ع) الهام گرفته بنابراین با فرمایش حضرت امام (ره) که آمریکا را شیطان بزرگ و همچنین مقام معظم رهبری که آمریکا را شیطان اکبر عنوان کرده اند در این صورت با تطبیق این معادله ها با یکدیگر متوجه می شویم سازش با آمریکا هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد.

وی آمریکا را بزرگترین کشور بدهکار دنیا دانست و تاکید کرد: در حال حاضر کشورهایی که با آمریکا رابطه صمیمی دارند از نظر اقتصادی بدهکارترین کشورهای دنیا هستند بنابراین شعار حل مشکلات کشور در صورت سازش با آمریکا محال است و هیج وقت اتفاق نخواهد افتاد.

گشایش اقتصادی کشور با توجه به نیروهای جوان

امام جمعه جلفا اظهار کرد: مقام معظم رهبری گشایش اقتصادی کشور را تنها در توجه و میدان دادن به نیروهای جوان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در قالب حمایت از تولید ملی عنوان کرده اند.

سنجری به اهمیت تاثیر تجربه های شکست برجام و نشستن پای میز مذاکره با آمریکا در اوضاع کنونی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: افرادی که قبله سیاسی و اقتصادی آنها کشورهای غربی است اگر این کشورها بدتر از این کارها را هم انجام دهند بعید می دانم بتوانند از این قبله روی برگردانند.

وی ادامه داد: صادقترین زبان گویا عالم اسلام در قرن ۲۱ مقام معظم رهبری است که در طول ۴۰ سال خود را اثبات کرده و هیچ وقت گرایش و سلیقه شخصی در فرمایشاتشان نبوده و همواره در زمینه هر موضوعی دقیق ترین و تخصصی ترین نظریه را ارائه کرده اند به طوری که در زمینه سازش با آمریکا فرمودند من خوش بین نیستم.

امام جمعه جلفا افزود: برخلاف این فرمایشات که کلام ولی فقیه در سبک زندگی اسلامی حجت است وضعیت الان برجام این گونه شده است در این زمینه به خاطر وجود چنین مسئولانی متاسف هستیم که هنوز خروج آمریکا از برجام را نمی بیند.

ظرفیت کم نظیر ایران در حوزه های سیاست، فرهنگ و اقتصاد

سنجری با اشاره به ارجاع موضوع موشکی ایران به شورای امینت اظهار کرد: با تصویب برجام در مدت ۲۰ دقیقه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نتیجه ای بهتر این را انتظار نداشتیم.

وی با بیان این که در حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد ظرفیت های فوق العاده و کم نظیری برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یکی از ابرقدرت های دنیا داریم، تاکید کرد: اگر مسئولان در تمام حوزه ها دلسوز مردم و کشور باشند و تمام کارها را تحت منویات مقام معظم رهبری انجام دهند قطعا این ملت به پیروزی خواهد رسید.

انتهای پیام/