نوروزی:

آزادی هایی که در ایران وجود دارد، در هیچ جای جهان وجود ندارد

صافی نیوز / نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و مساجد را به عنوان فضاهایی عنوان کرد که در آن فضا برای بیان اظهار نظر موافق و مخالف و سخنرانی وجود دارد و گفت: همه چیز برای بیان اعتراض وجود دارد.

به گزارش صافی، حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره نقش مجلس در فراهم آوردن فضای قانونی برای استفاده مردم از حق اعتراض با بیان این‌که «اگر الان کسی بخواهد اعتراضش را بیان کند و نظرش را بگوید می‌تواند از روزنامه‌ها، صداوسیما و رادیو استفاده کند»، اظهار کرد: آزادی‌هایی که در ایران وجود دارد، در هیچ جای جهان وجود ندارد.

وی گفت: اگر واقعاً هدف ابراز نظر مخالف است، امکان «مناظره» وجود دارد و برخی نیز از این فرصت استفاده می‌کنند اما این‌که عده‌ای با قمه مردم را زخمی و تیراندازی کنند، اعتراض نیست؛ این‌که شما می‌بینید فردی روسری‌اش را بردارد و فرد دیگری به مأمور شلیک کند و قمه بزند و با ماشین از مأمور پلیس و بسیجی رد شود، غیر قابل پذیرش است.

این نماینده مجلس گفت: امروز در دانشگاه‌ها و مساجد فضا برای بیان اظهار نظر موافق و مخالف و سخنرانی وجود دارد. جلوی مجلس نیز گاهی اوقات مطالباتی مطرح می‌شود. به نظر ما همه چیز برای بیان اعتراض وجود دارد. مگر امروز اگر در دانشگاه مناظره‌ای برگزار شود، کسی حرفی می‌زند؟ یا اگر بیایند جلوی مجلس مطالبات‌شان را بگویند کسی حرفی می‌زند؟

انتها پیام/