اختصاصی / روز هشتم جشنواره فیلم فجر با نگاهی ویژه

صافی نیوز / مطلبی اختصاصی درباره روز هشتم جشنواره فیلم فجر

مسعود امین ناجی – نگاهی ویژه به فیلم های اکران شده روز هشتم جشنواره فیلم فجر را در مطلب زیر ارائه می دهیم.

فیلم هایپاور

هادی محمدپور کارگردان این فیلم سینمایی در ابتدای این نشست گفت: ۱۹ بهمن سالروز نیروی هوایی است و این روز را به نیروی هوایی و پدافند هوایی تبریک می گوییم و این فیلم و رویداد رسانه ای را به این عزیزان تقدیم می کنیم.

کارگردان فیلم «هایپاور» بیان کرد: معتقد هستم که اگر اهل رسانه و پوشش خبری خبرنگاران نباشد، هیچ فیلمی به نتیجه نخواهد رسید. من به عنوان برادر شما از شما خواهش می‌کنم، اگر ارزش قائل هستید برای مردم شهرم (خوی) در فضای سایبری پست و یا مطلب جمع‌آوری کمک‌های مردمی را منتشر کنید.تهیه کننده این فیلم درباره دلیل پرداختن به نقش یک قهرمان در «هایپاور» گفت: قهرمان فیلم یکی از برجسته ترین فاکتورهایی است که در سینما با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و حالشان را خوب می‌کند. قهرمان یکی از ضروریت های سینماست؛ ما در جنگ ۸ سال دفاع مقدس قهرمانان بسیاری داشتیم که خیلی هایشان شناخته نشده اند. شناختن این قهرمانان برای جوانان مهم و باارزش و ضروری است.وی در ادامه افزود: درست است که درباره شهید ستاری فیلم ساخته شده بود، اما ما سعی کردیم از بُعد دیگری فیلم را بسازیم. ساخت «هایپاور» برای ما بسیار دشوار بود و در کنار سختی های مشکلات فنی، همواره من باید به فضای هنری فیلم هم اهمیت می‌دادم.

فیلم اتاقک گلی

داوود صبوری تهیه‌کننده «اتاقک گلی» در ابتدا درباره وضعیت روحی خود بیان کرد: من دیشب اصلا نخوابیدم آنقدر که استرس داشتم و فکر می‌کردم خانواده‌های شهدا می‌آیند و چه نگاهی دارند.محمدعلی عسگری کارگردان «اتاقک گلی» نیز بیان کرد: هرگونه صحبتی در حال حاضر پیوستی از حرف‌های من به فیلم است. معتقدم فیلم جای خود را مثل رود باز می‌کند.وی در ادامه با اشاره به اینکه از جانب تهیه‌کننده پیشنهاد قصه به من داده شد، مطرح کرد: در اسفندماه سال گذشته پس از چند ماه به نسخه اولیه فیلمنامه رسیدیم. من به دعوت تهیه کننده فیلم پذیرفتم که این فیلم را با وجود سختی هایش کار کنم. ولیکن در حوزه سینما هرکاری در حوزه دستیاری داشتم،پروداکشن سنگینی داشتند و این باعث شد سمت چنین کارهایی بروم. البته بیگ پروداکشن بودن دلیل بر فیلم خوب بودن نیست اما علاقه من در این حوزه است.

پدرام کریمی نویسنده فیلم نیز درباره قصه بیان کرد: روزهای اول که با تهیه‌کننده صحبت می‌کردیم، تاکید داشتیم که یک کارگاه قالیبافی در فیلم باشد و مفهوم گره‌ها را در اتحاد برساند. خواستیم بگوییم این اتحاد، ایران را می سازد. یک نفر از من پرسید چه زمانی این فیلم را ساخته‌ایم و نظرش این بود به وقایع امروز می‌خورد اما این مفاهیم ابدی و ازلی است.وی یادآور شد: ما دوست داشتیم داستان را از دوکوهه آغاز می‌کردیم اما بسیاری قومیت‌ها در آن منطقه حضور داشتند و این هم برای ما جالب بود که آن را نشان دهیم.

کارگردان «اتاقک گلی» در ادامه درباره قهرمان در فیلم عنوان کرد: قهرمان باید در این دسته از فیلم‌ها باشد اما قهرمانی که از جنس مردم است. ما گاهی قهرمان‌های دست نیافتی را می‌بینیم. اینجا همه تلاش اینگونه بود که «شاهو» که قهرمان قصه است به اندازه خودش فعالیت قهرمانانه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/