اختصاصی / روز هفتم جشنواره فیلم فجر با نگاهی ویژه

صافی نیوز / مطلبی اختصاصی درباره روز هفتم جشنواره فیلم فجر

مسعود امین ناجی – نگاهی ویژه به فیلم های اکران شده روز هفتم جشنواره فیلم فجر را در مطلب زیر ارائه می دهیم.

فیلم کاپیتان

این فیلم برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در این نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان»، محمد حمزه‌ای (کارگردان)، سیدصابر امامی (تهیه‌کننده)، امیرمحمد عبدی (نویسنده)، حبیب خزاعی‌فر (آهنگساز)، امیرحسین بیات، شایان دارمی‌پور، ارغوان شعبانی و پرهام غلام‌لو از جمله بازیگران کودک فیلم حضور دارند.

در ابتدای جلسه سید صابر امامی تهیه کننده فیلم «کاپیتان» گفت: سلام و خیرمقدم عرض می کنم خدمت دوستانی که اینجا حضور دارند و خوشحالم که فیلم را دیدید. نمایش‌ سینماهای مردمی و برج میلاد هم امروز انجام می شود و ما دو روز هیچکسی را ندیدیم و خوشحالم همه شما را یکجا و اینجا می بینم.

محمد حمزه‌ای کارگردان «کاپیتان» نیز در ادامه این نشست بیان کرد: بسیار خوشحال هستم که بعد از ۵ سال، مجدد در جشنواره فیلم فجر هستم. متاسفانه ما زمان بسیار کمی داشتیم و نسخه‌ای که نمایش داده شد ۵ ایراد فاحش داشت که در نسخه بعدی درست خواهد شد.

وی بااشاره به پروسه تولید فیلم گفت: من دوست دارم در حوزه‌های متفاوت ژانرهای متنوع را تجربه کنم. در این چند ماه، سعی کردم به قصه‌هایی فکر کنم که مربوط به آدم‌هاست و شرایط اجتماعی را به تصویر می‌کشد‌، تا اینکه با بنیاد سینمایی فارابی همکاری را آغاز و تصمیم گرفتیم که این موضوع را کار کنیم.

کارگردان فیلم درباره چالش کار با بچه ها در سینما گفت: این بچه ها عالی بودند. امیرحسین (نقش عیسی در فیلم) دو ماه تمام هر روز دو و نیم سه صبح از مهرشهر کرج می آمد و نیمه شب به خانه برمی‌گشت، او در این کار کلی وزن کم کرد و تلاشش عالی بود.

حمزه زاده درباره بازیگران کودک فیلم نیز توضیح داد: همیشه معتقد هستم که فیلمنامه اساس فیلم است و متن می‌تواند لوکیشن و جزییات را تعیین کند. برای پیدا کردن بازیگرهای کودک، از کوچه و خیابان‌ها شروع کردیم و حتی زمین‌های فوتبال را گشتیم. تااینکه به ذهنم رسید تا کودکی که در فیلم «ملاقات خصوصی» بازی کرده است را پیدا کنیم. در نهایت برای نقش اصلی امیرحسین بیات را پیدا کردیم و تولید را شروع کردیم.

انتهای پیام/