اخراج ژوزه مورینیو چه هزینه‌ای روی دست باشگاه منچستریونایتد می‌گذارد؟

صافی - باشگاه منچستریونایتد در صورت اخراج ژوزه مورینیو مجبور به پرداخت غرامت سنگینی به او خواهد شد.

نشریه میرر انگلیس نوشته است که اخراج ژوزه مورینیو برای منچستریونایتد هزینه مالی سنگینی خواهد داشت چرا که این باشگاه را مجبور به پرداخت غرامتی معادل 34 میلیون یورو به این مرد پرتغالی می‌کند.

جایگاه ژوزه مورینیو در کادر فنی شغلی منچستریونایتد فعلاً به لطف پیروزی 3 بر 2 شب گذشته (شنبه) تیم او در خانه مقابل نیوکاسل امن به نظر می‌رسد اما مشخصاً تنها یک برد نمی‌تواند تضمین کننده بقای او باشد. با این حال منچستریونایتد هم به راحتی نمی‌تواند مورینیو را اخراج کند چون با او قراردادی دارد که 2 سال دیگر به پایان آن باقی مانده است.

طبق این قرارداد مورینیو به ازای هر فصل از باشگاه منچستریونایتد 16 میلیون یورو حقوق می‌گیرد و به این ترتیب با توجه به مدت باقی مانده از فصل جاری و دو سال دیگری که به پایان قرارداد او باقیست، شیاطین سرخ ملزم به پرداخت غرامت سنگینی خواهند شد.

جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس

در این بین یک راه کم‌خرج‌تر هم برای منچستری‌ها جهت قطع همکاری با مورینیو وجود دارد و آن انتظار تا پایان فصل برای فسخ قرارداد اوست. طبق مفاد مندرج در قرارداد طرفین، در صورتی که منچستریونایتد امسال نتواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد، باشگاه می‌تواند مورینیو را با هزینه‌ای در حدود 11 میلیون یورو اخراج کند که هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر و قابل قبول‌تر است.

به هر حال با توجه به پیروزی اخیر شیاطین سرخ، اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه و هیئت مدیره منچستریونایتد فعلاً خیال اخراج مورینیو را ندارند اما اگر این اتفاق رخ دهد آقای خاص چهارمین مربی اخراجی شیاطین سرخ از زمان بازنشسته شدن سرالکس فرگوسن در سال 2013 خواهد بود.