رحیمی:

استفاده از نیروهای بسیج در گشت‌های ارشاد صحت ندارد

صافی نیوز / رییس پلیس تهران بزرگ درباره برخی اخبار مبنی بر بکارگیری نیروهای بسیج در گشت‌های ارشاد گفت: تمام این افراد از نیروهای پلیس هستند.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ درباره وظیفه پلیس در موضوع حجاب گفت: واحدهای عملیاتی گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی مسئولیت دارند کسانی که در معابر و اماکن عمومی ظاهر شده و به کسانی که شئونات لازمه را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند و این از وظایف قانونی پلیس است.

وی در پاسخ به این سوال که روزانه چه تعداد افراد به مقر گشت ارشاد منتقل می‌شوند و یا سقف معینی برای انتقال افراد به مقر پلیس امنیت اجتماعی اخلاقی وجود دارد، گفت: ۹۰ درصد کسانی که با پلیس امنیت اخلاقی برخورد دارند و شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند به گونه‌ای است که با تذکرات پلیس در محل رعایت کرده و به دستور پلیس گوش می‌دهند. حدود ۹ درصد از این افراد به داخل ون‌های گشت‌های امنیت اخلاقی منتقل شده و در آنجا با تذکراتی که داده می‌شود، محل را ترک می‌کنند. تنها یک درصد از این افراد که وضعیت مناسبی ندارند برابر قانون به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع داده می‌شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: در پلیس امنیت اخلاقی بجای این که با این افراد برخورد قانونی شده و برای‌شان پرونده‌سازی شود و به مراجع قضایی معرفی شوند در همان سالن پلیس امنیت اخلاقی به صورت منظم و با امکانات لازم توجیه شده و به آن‌ها آموزش داده می‌شود و اگر لباس نامناسبی داشته‌باشند خانواده برای آن‌ها لباس مناسب آورده و با لباس مناسب از آنجا خارج می‌شوند. همه ماموران در این سالن که کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود، خانم هستند و هیچ پلیس آقایی در آنجا حضور ندارد.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا برای مامورانی که در گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی فعالیت می‌کنند کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: ده‌ها کارگاه آموزشی در سطح اساتید مجرب برای ماموران برگزار شده و در ارتباط با انجام ماموریت‌شان و قوانین جاری در اجرای درست ماموریت‌شان و همچنین در رابطه با برخورد مناسب با مردم و…به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مستمر ماموران خانم و آقا در پلیس امنیت اجتماعی اخلاقی جزئی از برنامه‌های همیشگی آن‌ها است.

انتهای پیام/