اهدا ۳۹۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان شرقی از اهدا سه هزار و ۹۰۰ سری جهیزیه کامل به نوعروسان زیرپوشش این کمیته در سالجاری خبر داد. به گزارش صافی محمد کلامی عصر شنبه در حاشیه نمایشگاه جهیزیه مراغه در گفت و گو با ایرنا افزود: قسمتی از این جهیزیه ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی […]

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان شرقی از اهدا سه هزار و ۹۰۰ سری جهیزیه کامل به نوعروسان زیرپوشش این کمیته در سالجاری خبر داد.

به گزارش صافی محمد کلامی عصر شنبه در حاشیه نمایشگاه جهیزیه مراغه در گفت و گو با ایرنا افزود: قسمتی از این جهیزیه ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیرین و مردم نیکوکار آذربایجان شرقی تهیه و در اختیار نوعروسان زیر پوشش این کمیته قرار گرفت.

وی گفت: ۳۸۵ نوعروس زیر پوشش کمیته امداد استان نیز در نوبت دریافت جهیزیه هستند که به همت خیران و مردم نیکوکار و نیک اندیش آذربایجان شرقی تا پایان سالجاری اهدا خواهد شد.

کلامی به اهمیت مشارکت های مردمی در تهیه جهیزیه برای نوعروسان اشاره کرد و افزود: مشارکت مردمی در نمایشگاه های جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به فقرا و نیازمندان می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۱ هزار نفر در استان تحت پوشش این نهاد هستند اظهار کرد: این تعداد بیش از ۶۳ هزار خانوار را در استان شامل می‌ شود که در سال ‌های گذشته تعدادی از مددجویان خودکفا شده و از کمیته امداد جدا شده ‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۷۲ هزار نفر نیز در استان مستمری بگیر و بقیه نیز در قالب مددجوی چند خدمتی از کمیته امداد آذربایجان شرقی خدمات می گیرند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۲ سری جهیزیه به نوعروسان و همچنین هدیه ازدواج به زوج های نیازمند شهرستان اهدا شده است.

اکبر ابراهیمی از جمع آوری ۶۰ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند شهرستان در این نمایشگاه خبرداد و گفت: ارزش این جهیزیه ها ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال است که از این مقدار ۵ میلیار و چهارصد میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی جمع آوری و تامین شده است.

وی افزود: این جهیزیه ها شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، تلویزیون، ماشین لباس شویی، لحاف و تشک، کابینت آشپزخانه و لوازم اولیه و ضروری زندگی است.

وی افزود: مشارکت مردم خیر این شهرستان برای حمایت از زوج های جوان نیازمند در استان نمونه بوده که باید به صورت فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین به مشارکت خیران در حمایت از اعزام مددجویان به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: ۸۰ مددجوی دختر زیرپوشش این نهاد با حمایت های ۲۴۰ میلیون ریالی خیران شهرستان به این سفر زیارتی اعزام شدند.

هم اکنون بیش از ۶ هزار خانواده نیازمند در مراغه زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان قرار دارند.