وزیر امور خارجه کشورمان:

ایران و ترکیه متعهد به همکاری برای امنیت منطقه هستند

صافی - وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفر رییس جمهوری ایران به ترکیه، نوشت: دو کشور به عنوان همسایگانی که در ۴۰۰ سال اخیر از موهبت صلح و آرامش برخوردار بوده اند، متعهد به همکاری مشترک برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه مان هستیم.

«محمدجواد ظریف» در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «همراه با یک هیات عالیرتبه به ریاست رئیس جمهور روحانی برای برگزاری پنجمین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه در آنکار هستیم. دو کشور به عنوان همسایگانی که در ۴۰۰ سال اخیر از موهبت صلح و آرامش برخوردار بوده اند، متعهد به همکاری مشترک برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه مان هستیم».

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور دیروز عازم آنکارا شد.

در این سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، «بیژن زنگنه» وزیر نفت، «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهوری، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رییس جمهوری را همراهی کردند.

انتهای پیام/