ستاد امر به معروف:

با وجود حوادث اخیر پیگیر موضوع حجاب هستیم

صافی نیوز / سخنگوی ستاد امر به معروف با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف راه نجات جامعه از آسیب‌ها و بزه‌ها است و ارتقاء این فریضه سبب کاهش منکرات و مفاسد می‌شود اظهار کرد: ستاد امر به معروف با وجود حوادث اخیر جدی پی‌گیر عفاف و حجاب است و اجرای قانون عفاف و حجاب را از نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف پی‌گیری می‌کند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، سید علی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف گفت: اعتقاد ما بر این است که احیای فریضه امر به معروف راه نجات جامعه از آسیب‌ها و بزه‌ها است و اگر می‌خواهیم مفاسد و منکرات در کشور ریشه‌کن شود باید امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم جا بیفتد.

وی با بیان اینکه ارتقاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جمله اتفاقات مورد نیاز امروز است گفت: یکی از مشکلات ما این است که در بسیاری از موضوعات باید به دنبال متولی امر بگردیم، به عنوان مثال در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواسته اصلی ما این بود که متولی اصلی عفاف و حجاب در کشور کیست؟

متولی عفاف و حجاب در جامعه وزارت کشور است

خانمحمدی ادامه داد: پاسخ صریح حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که متولی عفاف و حجاب در کشور وزارت کشور و شخص وزیر کشور است. از این دست ابهامات و رها‌شدگی‌ها در کشور فراوان داریم و اگر ستاد امر به معروف به وزارتخانه ارتقاء پیدا کند، مسئول همه این برنامه‌ها خواهد بود و برای پی‌گیری یک موضوع دیگر نیاز نیست به دنبال نهاد مسئول باشیم.

موافق ارتقای ستاد به وزارتخانه و حتی بالاتر از آن هستیم

سخنگوی ستاد امر به معروف ادامه داد: ستاد موافق این است که وضع امر به معروف در کشور ارتقاء پیدا کند چه وزارتخانه و حتی بالاتر از آن، اگر امر به معروف در جامعه نهادینه شود مفاسد و منکرات در کشور ریشه‌کن می‌شود و اینها به دلیل فراموش شدن امر به معرف است. نگاه ما این است که هر کجا به امر به معروف نگاه نشده فساد گسترش پیدا کرده است. باید امر به معروف مردمی شود و خود مردم بیایند پای کار امر به معروف.

با وجود حوادث اخیر پی‌گیر موضوع عفاف و حجاب هستیم

وی در پایان درباره برنامه های ستاد در حوزه عفاف و حجاب گفت: ستاد امر به معروف با وجود حوادث اخیر جدی پی‌گیر عفاف و حجاب است و اجرای قانون عفاف و حجاب را از نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف پی‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/