زارع پور:

برنامه 10 ساله فضایی، حاصل بیش از 60 جلسه با نخبگان است

صافی نیوز / وزیر ارتباطات گفت: برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور حاصل بیش از شصت جلسه و نشست تخصصی و نخبگانی است، گام بلند دولت سیزدهم در راستای توسعه صنعت فضایی و فراهم‌سازی خدمات فناورانه فضاپایه جدید برای مردم در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش صافی به نقل از فارس، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادداشتی را درباره دومین جلسه شورایعالی فضایی که شب گذشته برگزار شد، منتشر کرد.

زارع پور نوشت: امشب دومین جلسه شورایعالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. نکته قابل توجه این است که شورایعالی فضایی بعد از بیش از یک دهه تعطیلی، در دولت سیزدهم دوباره احیا شده و به سرعت در حال طرح ریزی برای پیشبرد اهداف عالی فضایی کشور است.

وزیر ارتباطات افزود: مهمترین دستور کار دومین جلسه شورایعالی فضایی، بررسی و تصویب برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بود. این برنامه که حاصل بیش از شصت جلسه و نشست تخصصی و نخبگانی است، گام بلند دولت سیزدهم در راستای توسعه صنعت فضایی و فراهم‌سازی خدمات فناورانه فضاپایه جدید برای مردم در حوزه‌های مختلف است.

وی درخصوص سند 10 ساله فضایی نوشت: این سند که بر تبدیل شدن کشور به قطب صنعت فضایی منطقه تاکید دارد، با حمایت و همراهی تمامی دستگاه‌ها و بازیگران کلیدی صنعت فضایی با محوریت سازمان فضایی ایران در دولت سیزدهم تهیه و امشب پس از تصویب با امضای رییس جمهور به ریل اجرا افتاد. در مورد اهداف و برنامه های مندرج در این سند در آینده بیشتر صحبت خواهم کرد. همانطور که ریاست محترم جمهور امشب تاکید کردند، نگاه دولت به این صنعت یک نگاه راهبردی و اقتدارافرین است و از تمامی ظرفیتهای خود برای حمایت از نخبگان صنعت فضایی و توسعه این صنعت و مهم و راهبردی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/