امام جمعه تبریز:

بصیرت افزایی از آموزه های شعر عاشورایی است

صافی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی شعر و ادبیات عاشورایی رونق بیشتری گرفته است، گفت: بصیرت افزایی و دشمن شناسی از جمله آموزه های مهم و اصلی شعر و نهضت عاشورایی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مداحان پیشکسوت شهرستان میانه، اظهار داشت: شاعران و ذاکران اهل بیت(ع) با قلم و بیان غنی و اثرگذار خود ارزش های دینی و انقلابی را در جامعه تبیین می کنند و این جای قدردانی و شکرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از نهضت عاشورا الگو گرفته است، اظهار داشت: پس از انقلاب، شعر و ادبیات عاشورایی رونق گرفته و محرک مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و دفاع از مظلوم شده است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تلاش دارند با تمرکز بر روی مشکلات اقتصادی و دامن زدن به برخی اعتراض های داخلی جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی را کمرنگ کنند اما همان گونه که در برهه های مختلف پاسخ مردم به بدخواهان نظام دندان ‌شکن بوده است، این بار نیز پاسخ یاوه ‌گویان را به خوبی خواهند داد.

وی با یادآوری روزهای پرغرور و حماسه ساز مردم ایران در طول ۴۰ سال گذشته و با بیان اینکه ۹ دی سال ۱۳۸۸ نمادی از عزت، استقلال و بصیرت مردمی در تاریخ ایران است، گفت: ملت ایران با همان روحیه ظلم ستیزی و با آگاهی و بصیرت تا پای جان از اصول اسلام حفاظت کرده و این راه پرصلابت را تداوم می بخشند.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: ۹ دی برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم ایران اسلامی افزود که نباید در تاریخ انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به حمله وقیحانه دشمنان نظام به ارزش های دینی در فتنه سال ۸۸، گفت: فتنه گران روز عاشورا با آتش زدن پرچم امام حسین (ع) به قداست عاشورا جسارت کردند که با درایت رهبری و بصیرت مردم این فتنه گری ها ناکام ماند.

حجت الاسلام آل هاشم، نبود شناخت، بصیرت و زمان شناسی عده‌ای معدود در داخل همراه با توطئه از پیش طراحی شده دشمنان را از عوامل مهم فتنه ۸۸ برشمرد که پیامدهای منفی آن هنجارشکنی و توهین به ارزش های مقدس مردم بود.

وی از ۹ دی به عنوان عامل تقویت کننده پیوند ناگسستنی مردم با نظام و مقام معظم رهبری یاد کرد و اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی که بخشی از آن از ناحیه دشمنان و بخشی دیگر از بی‌ تدبیری مسئولان داخلی است، مردم به نظام اسلامی علاقمند هستند.