حسن پور در گفتگویی مطرح کرد؛

تخلف دولت در عدم پرداخت سهم تولید از یارانه ها

صافی - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید سهم بخش تولید از یارانه ها را به صورت مرتب اعطا کند، گفت: اما این مسئله مورد توجه دولت قرار نگرفت.

شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگویی ، با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، هیچ کدام از دولت ها مطابق بر مصوبه مجلس عمل نکردند و همواره از قانون تخطی کرده اند،گفت: یکی از مصوبه های اصلی مجلس در این زمینه پرداخت سهم تولید از یارانه ها بود که متاسفانه هیچ یک از دولت ها نسبت به آن توجه نکردند.

وی افزود: مطابق با قانون، دولت باید سهم بخش تولید از یارانه ها را به صورت مرتب اعطا کند اما گزارش های واصله حاکی از آن است که دولت این مسئله را مورد توجه قرار نداده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکیدکرد: از سوی دیگر با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها قرار براین بود که سهم دهک های پائین جامعه از درآمد کشور افزایش یابد اما متاسفانه شاهدیم که ثروتمندان همچنان از درآمدهای بیشتری برخوردارند و هر روز سهم نیازمندان کاهش می یابد.

حسن پور با بیان اینکه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به طور مرتب و با حساسیت، میزان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را رصد می کنند، گفت: حتی تاکنون در جلسات کمیسیون با دولت روی این مباحث مجادله داشته و بر سر هم داد و فریاد زده ایم و ما همواره این موضوع را مورد بررسی خود قرار می دهیم.