توله یوز ایرانی بعد از ۶ ماهگی از تهران می رود

صافی نیوز / حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره آخرین وضعیت «پیروز»؛ توله‌یوز ایرانی که اردیبهشت امسال از «ایران»؛ یوزپلنگ ایرانی متولد شده، گفت: در حال حاضر باید پیروز را در تهران نگهداری کنیم. چون دسترسی به امکانات مورد نیاز در تهران بهتر است اما اگر مشکلات پیروز برطرف شود، بعد از ۶ ماهگی ممکن است او را به پارک ملی توران (در استان سمنان) منتقل کنیم.

به گزارش صافی، اکبری اظهار کرد: پیروز به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر و تغذیه از شیر خشک همچنان ضعف سیستم ایمنی دارد اما در ۳ هفته اخیر که تغذیه‌اش از شیر خشک به گوشتخواری تغییر کرده، شرایط بهتری دارد.

اکبری در رابطه با برنامه‌های سازمان برای نگهداری پیروز توضیح داد: در حال حاضر به دلیل اینکه پیروز نیاز به شرایط ویژه دارد و نگهداری از آن با تمام گربه‌سانان فرق دارد، باید او را در تهران نگهداری کنیم. چراکه دسترسی به امکانات مورد نیاز برای نگهداری پیروز در تهران بهتر است، اما اگر مشکلات پیروز برطرف شود، بعد از ۶ ماهگی ممکن است او را به پارک ملی توران منتقل کنیم.

وی از مهیا کردن فضای باز استاندارد برای نگهداری پیروز در پارک پردیسان تهران خبر داد و گفت: یک فضای باز مناسب برای نگهداری پیروز در نظر گرفته‌ایم که توله یوزپلنگ در این محیط بزرگ تر توانایی فعالیت بیشتری داشته باشد اما به دلیل اینکه ممکن بود برخی بیماری‌ها از طریق سگ، گربه، روباه و … به او منتقل شود، منتظر ماندیم تا هر ۲ دوز واکسن را تزریق کند و در مقابل بیماری‌های انتقالی ایمن شود. اگر مشکلات ایمنی پیروز برطرف شود، آمادگی داریم تا هفته آینده پیروز را به این محیط منتقل کنیم.

انتهای پیام/