ثبت نام ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس

صافی نیوز / مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام قطعی شده‌اند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، مجتبی هاشمی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهارکرد: به دستور مقام عالی وزارت درحال بازیابی فرآیندهای مرتبط با ثبت‌نام دانش‌آموزان هستیم تا این فرآیند مرتبط‌ تر و منطبق با نگاه و نیازهای مردم باشد.

وی افزود: در این مسیر ارزیابی خوبی در سطح کشور داشتیم و نزدیک به ۸۰ هزار مدرسه مورد بازدید قرار گرفته و در این بازدیدها عمده مسائل و مشکلات خانواده درباره محدوده‌بندی‌های مدارس و دغدغه‌های مردم نسبت به نوع محدوده‌بندی بوده است.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مسائل نوع مشارکت در سطح مدیران مدارس و مبالغ مالی مورد تقاضای آنها از والدین بوده است، در این راستا ما با مجموعه مشارکت مردم در امر مدرسه داری مسئله ای نداریم اما در رابطه با شکل و زمان این جریان مسائلی مطرح شده که تلاش کردیم، این مشکلات رفع شود.

هاشمی عنوان کرد: تلاش شده تا مشکلات ثبت‌نام برای والدین رفع شود و دانش آموزان فارغ از جریان مدرسه نمانند و دور از شرایط آموزش نباشند، در این راستا ۱۶ میلیون دانش‌آموز هدفگذاری شده بود که اکنون نزدیک به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها ثبت‌نام قطعی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: بحث ثبت‌نام بخشی از دانش‌آموزان اتباع همچنان ادامه دارد، توصیه به معاونان آموزشی در سطح کشور این است که بحث بازماندگی از تحصیل را به عنوان هدفگذاری قابل ملاحظه داشته باشند که دانش‌آموزی از چرخه تحصیل عقب نماند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهارکرد: بی شک در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت هدفگذاری در حوزه رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و دستورالعملی داده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای این دستورالعمل و نظارت بر حسن اجرا توسط مدیران مدارس باید اتفاق افتد، حفظ ایمنی دانش آموزان در همه حوزه‌ها در پروژه مهر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دوم مهرماه اظهار کرده بود: برآورد ما این است که حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب‌التعلیم داریم که از پایه اول تا پایه دوازدهم هستند. حدود هشت میلیون نفر نیز در سنین پیش‌دبستان و مهد کودک هستند که مسئولیت آموزش آنها بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفته است و ما از طریق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک پیگیر امر تعلیم و آموزش آنها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۹۴ هزار نفر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان داریم که همراه با دانشجویان دانشگاه شهید رجایی حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌شوند و اعضای هیات علمی ما نیز بیش از ۲ هزار نفر هستند.

وزیر آموزش و پرورش درباره آمار بازماندگان از تحصیل به‌ویژه در دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا اظهار کرد: به طور طبیعی آموزش مجازی دو آسیب دارد؛ اولین آسیب مربوط به بازماندگی از تحصیل است که شرایط در سراسر جهان به همین صورت است و دومین آسیب این است که آموزش مجازی کارآیی و تاثیر آموزش حضوری را ندارد.

نوری ادامه داد: سال گذشته که مسئولیت ما در آموزش و پرورش دولت مردمی آغاز شد، تقریبا ۹۸۰ هزار بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل داشتیم که در سال تحصیلی گذشته به‌ویژه در مدت یک ماه و نیم که مدارس فعال شدند توانستیم حدود ۱۶۴ هزار نفر از این افراد را به فرایند تعلیم و تربیت بازگردانیم و این برای ما تجربه خوبی بود.

انتهای پیام/