حداقل حقوق جانبازان و آزادگان فاقد شغل تعیین شد

صافی نیوز / نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استفساریه ای تاکید کردند که حداقل حقوق جانبازان و آزادگان فاقد شغل در سال جاری معادل حداقل حقوق کارکنان دولت و معادل پنج میلیون و ششصد هزار تومان است.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی استفساریه بند(هـ) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

در این استفساریه آمده است که آیا منظور از عبارت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت مذکور در بند ه تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مبلغ ۵۶ میلیون ریال مندرج در جزء یک بند الف این تبصره است‌؟

پاسخ: بله. منظور از عبارت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت مذکور در بند ه تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبلغ ۵۶ میلیون ریال مندرج در جزء یک بند الف این تبصره است‌.

در بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است که؛ ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/