حضور موفق صنایع غذایی در بازارهای خارجی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: اینکه امروز توانسته‌‌‌ایم در بازارهای خارجی حضور پیدا داشته باشیم، به سبب وجود کارآفرینان فعال در صنایع غذایی، نگاه صادراتی و رقابت‌‌پذیری است. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تقدیر از تولیدکنندگان برتر صنایع غذایی، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: اینکه امروز توانسته‌‌‌ایم در بازارهای خارجی حضور پیدا داشته باشیم، به سبب وجود کارآفرینان فعال در صنایع غذایی، نگاه صادراتی و رقابت‌‌پذیری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تقدیر از تولیدکنندگان برتر صنایع غذایی، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز با اشاره به ضرورت برندسازی در اقتصاد امروز جهان گفت: آنقدر که در بحث برندسازی صنایع غذایی خوب عمل کردیم، در بحث برندسازی برای سبزیجات و میوه‌‌‌‌جات هنوز عقب هستیم و نتوانسته‌‌‌‌ایم برندهایی جهانی ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌‌‌‌‌هایی که در کشور وجود دارد، می‌‌توانیم شرکت‌‌ها و برندهای معتبری ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به رشد قابل توجه صنایع غذایی اظهار داشت: اینکه امروز توانسته‌‌‌ایم در بازارهای خارجی حضور پیدا داشته باشیم، به سبب وجود کارآفرینان فعال در صنایع غذایی، نگاه صادراتی و رقابت‌‌پذیری است.

خوانساری ادامه داد: صنایع غذایی مانند صنایع کاشی و سرامیک، صنعتی بود که توانست در رقابت رشد کند.

وی به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور پرداخت و تصریح کرد: شاخص‌‌‌هایی مانند تورم و نوسانات نرخ ارز تولید را دچار مشکل کرده است و در این میان، صنایع غذایی جزو صنایعی است که آسیب کمتری دیده و خواهد دید.