خواسته های غیر منطقی برخی قدرت های خارجی را نمی پذیریم

صافی - معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: تاکید جمهوری اسلامی ایران بر روابط منطقی و مثبت با جهان است و خواسته‌های غیر منطقی برخی از قدرت‌های خارجی را نمی‌پذیریم.

حسینعلی امیری در این دیدار به روابط خوب دیپلماسی بین جمهوری اسلامی ایران و الجزایر اشاره کرد.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که کمیسیون عالی همکاری های دولت ایران و الجزایر در ایران برگزار گردد و گفت: ما با کشور برادر و دوست، الجزایر مبانی مشترک بسیار زیادی داریم و با توجه به مسئولیت اینجانب به عنوان معاون پارلمانی رییس جمهور، آمادگی کامل داریم که از این ظرفیت برای گسترش روابط بهره برداری نماییم.

امیری افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از تفکیک قوا برخوردار بوده و رابطه بسیار خوبی بین دولت و مجلس شورای اسلامی ایران وجود دارد.

معاون امور مجلس رییس جمهور به شکل گیری گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری منظم و دوره ای نشست های گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت ها و نقاط مشترک در ارتقاء سطح روابط موثر میان دو کشور باشیم.

امیری به سابقه تاریخی دو کشور و وجود مشترکات فراوان اشاره کرده و افزود: باید تلاش کرد همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گسترش یابد و با عنایت به اینکه مجلس مرجع اصلی قانون گذاری است می‌توان بسترهای قانونی لازم برای این امر را مهیا ساخت.

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: ظرفیت‌های مناسب و خوبی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی و گردشگری برای ارتقاء مناسبات ایران و الجزایر وجود دارد و علیرغم روابط خوب و برادرانه میان دوکشور تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

امیری از سیاست های حکیمانه و مدبرانه الجزایر در قبال تحولات منطقه خاورمیانه از جمله سوریه،عراق، یمن و فلسطین تقدیر کرد و بر نقش مهم این کشور در برقراری ثبات در منطقه شمال آفریقا و مغرب غربی تاکید کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهور افزود: کشورهای اسلامی در ارتباط با افراطی گری هایی که زاییده تفکر دشمنان اسلام است باید با تدبیر حرکت کنند. جمهوری اسلامی ایران خود از تروریسم ضربه خورده است و از آثار آن بر امنیت شهروندان و توسعه کاملا واقفیم به همین دلیل تاکید بر جلوگیری از خشونتگرایی و افراط گرایی داریم زیرا ما امت پیامبر رحمت و مهربانی هستیم که بنا را بر گفتگو و صلح می گذاریم.

وی گفت: متاسفانه عده ای در جهان اسلام به دنبال دو قطبی کردن هستند و به طرح موضوع شیعه و سنی پرداخته در صورتی که ما امت پیامبر هستیم و امتی واحد و امروز اولویت ما اتحاد و پرداختن به مشترکات است و مشترکات ما بسیار زیاد می باشد و تفاوت نظرات در قبال مشترکات ناچیز است.

امیری گفت: تاکید جمهوری اسلامی ایران بر روابط منطقی و مثبت با جهان است و خواسته های غیر منطقی برخی از قدرت های خارجی را نمی پذیریم ، نغض صریح قطعنامه الزام آور توسط یکی از اعضای ثابت شورای امنیت کم سابقه است و ادامه این روند غیر قانونی قطعا به ضرر همه اعضای جامعه بین الملل است.

در پایان امیری بر حمایت کشور دوست و برادر، الجزایر از جمهوری اسلامی ایران در راستای محکومیت و نغض تحرکات یکجانبه آمریکا سپاسگذاری کرد و اظهار امیدواری کرد این سفر منشاء تحولات گسترده در ارتقاء روابط دو کشور باشد.