مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند:

دانشجویان نمی‌توانند تماشاگر مرگ تدریجی صنعت ماشین‌سازی باشند/ کلید حل مشکلات ما در لوزان و ژنو نیست،در خودباوری ملی است

صافی - مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند یکی از اسفبارترین اتفافات کشور و آذربایجان‌شرقی را روند نابودسازی ماشین‌سازی تبریز دانست و گفت: دانشجویان نمی‌توانند تماشاگر مرگ تدریجی این صنعت باشند و قطعاً به عنوان فریادرس نسبت به سوءمدیریت در ماشین‌سازی ساکت نشسته و تا روشن شدن موضوع ماشین‌سازی از پای نخواهیم نشست.

علی سنبلی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: در تاریخ تا به امروز اتفاقات زیادی رخ داده است که قله‌های تاریخ بوده و مصداق آن انقلاب اسلامی بوده و روز دانشجو نیز از جمله این روزهای درخشان است.

وی، به خفقان ایجاد شده در دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: این خفقان خشم دانشجویان را افزایش داده است و به حق روز دانشجو، روز ضدنیکسون و مقابله با امپریالیسم است و دانشجویان در این روز روی دفتر تاریخ نوشتند که عدالت‌خواهی را تا پای جان ادامه خواهند داد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی همواره نشان داده که طلایه‌دار حرکات بزرگ اجتماعی است به طوریکه حضور در مناطق محروم یکی از حرکات و خدمات افتخار آفرین بسیج دانشجویی بوده است.

وی با تاکید به اینکه جنبش دانشجویی همواره سرمنشاء و شروع کننده بوده است، تصریح کرد: بسیج دانشجویی همواره باید عدالت‌خواه بوده و مطالبه آرمان‌های اصیل داشته باشد چراکه جنبش دانشجویی به فریاد به حق قشر مستضعف رسیدگی می‌کند و نباید در سطح تشکل یک بار مصرف در دوره انتخابات از یک شخص حمایت بی‌چون و چرا کند و بعد انتخابات در اتاق خود بماند.

سنبلی، به خصوصی سازی‌های نادرست که باعث زمین‌گیر شدن اقتصاد و صنعت کشور شده است، اشاره کرده و گفت: از جمله آنها قند و نیشکر هفت تپه، هپکو و ماشین‌سازی تبریز است که ماحصل کارهای ابهام‌آمیز سازمان خصوصی‌سازی است.

وی، یکی از اسفبارترین اتفافات کشور و آذربایجان‌شرقی را روند نابودسازی ماشین‌سازی تبریز دانست و یادآور شد: دانشجویان نمی‌توانند تماشاگر مرگ تدریجی این صنعت باشند و قطعاً به عنوان فریادرس نسبت به سوءمدیریت در ماشین‌سازی ساکت نشسته و تا روشن شدن موضوع ماشین‌سازی از پای نخواهیم نشست.

سنبلی با بیان اینکه یک جوان بسیجی باید با نگاه به آینده در تمامی سطوح وارد شود، گفت: در سال‌جاری بسیج‌ دانشجویی سلسله جلسات هدفمند استانی را فراهم کرده است و از طرف دیگر مسوولان محترم نیز باید به پیشنهادات آنها توجه کند.

وی اذعان داشت: شایسته است جنس مطالبه‌گری بسیج متفاوت از فضای رایج دانشگاه باشد، چراکه بسیج دانشجویی عالمانه و آگاهانه مسائل را پیگیری می‌کند.

هیچ‌گونه مچ‌گیری و بهانه‌گیری در قاموس بسیج نمی‌گنجد

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند خاطرنشان کرد: اولویت‌های اصلی جامعه بر حسب نیازسنجی از اهم مطالبات بسیج دانشجویی بوده و هیچ‌گونه مچ‌گیری و بهانه‌گیری در قاموس بسیج نمی‌گنجد.

وی اضافه کرد: مطالبات بسیج دانشجویی حتما محترمانه و به دور از عوام‌فریبی است، از این‌رو از مسوولان انتظار می‌رود تا دانشجویان بسیجی را فرزندان خود بدانند.

سنبلی، در بخش دیگر صحبت‌های خود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم و این یعنی اینکه ۴۰ سال مردم این سرزمین پای این انقلاب و ارزش‌ها ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: دشمن با همه توان خود ما را تهدید به جنگ نظامی، اقتصادی، برنامه‌ریزی برای بمب باران شیمیایی رسانه‌ای جهت ایران هراسی، هجمه همه جانبه گروهک‌های ضدنظام در فضای مجازی کرده است که البته همه این‌ها بیانگر این است که دشمن آخرین تیر خود را نیز رها می‌کند که باز شکست خواهد خورد.

این دانشجوی بسیجی بیان کرد: حال سوال اینجاست که آیا مسوولان با این میزان هجمه همه جانبه، خود را آماده کرده‌اند یا نه؟

وی افزود: البته ما به عنوان دانشجویان بسیجی پاسخ قاطع داریم که ترامپ‌ها مانند سایر روسای جمهورش به گور رفته و طعمه مور و ملخ می‌شوند ولی مردم ایران هیچ‌گاه از انقلاب دست نکشیده و همیشه پای انقلاب خواهند ایستاد.

سنبلی ابراز کرد: مردم گله‌مند از این هستند که چرا مدیران حقوق‌های چند 10 میلیونی گرفته و سرمست اشرافیت قجری در جامعه هستند در حالیکه امام راحل تاکید داشتند که مسوولان در جمهوری اسلامی باید از قشر متوسط جامعه بوده و خود طعم فقر را بچشند.

وی اذعان داشت: وزیری که در روز رای اعتماد تمام قد از مسکن مهر دفاع می‌کند، بعدها افتخار می‌کند که حتی یک مسکن مهر افتتاح نکرده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند افزود: بازسازی مساکن زلزله کرمانشاه در طول وزارت آخوندی بود که تا به امروز مردم به اسکان دایمی دست نیافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در طول حیات انقلاب، استکبار داخلی خطرناک‌تر از استکبار خارجی است و ما هر وقت به این آقایان گفتیم که مشکل ما از تحریم‌ها نیست بلکه از بی‌مدیریت‌هاست که به ما گفتند شما اشتباه می‌کنید.

سنبلی افزود: مدام گفتیم چطور در هشت سال دفاع مقدس مدیریت جنگ را به دست جوانان ۲۰ ساله دادید؟ پاسخ دادند الان باید برای مدیریت کشور مدیر خارجی آورد و ثمره همه این گفت و شنودها باعث معطل کردن ظرفیت‌های کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: چگونه می‌توان در صنایع نانو، سدسازی و دارویی پیشرفته باشیم و کار به جایی بکشد تا دشمن به حذف دانشمندان ما روی بیاورد ولی در صنایع دیگر لنگ بزنیم؟

سنبلی ادامه داد: چرا باید در بخشی، کشور را در زمره بهترین‌های جهان بگذارند ولی در ساخت خودروی تولید ملی با کیفیت جهانی عاجز بمانیم؟

سنبلی یادآور شد: در حالیکه دشمن باعث شد تا در راکتور اراک بتن بریزیم ولی نه تنها هیچ فایده‌ای نداشت بلکه وقتی خرشان از پل گذشت، رو سیاهی به مسوولان بتن‌ریز ماند.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر نیز برخی از کدخدایان اروپایی‌ ناامید شده و به خود اروپایی‌ها دل بسته‌اند، گفت: می‌بینیم بعد از پاره شدن برجام، هنوز آبی از اروپا برای ما گرم نشده ولی نمی‌دانم چرا قبول نمی‌کنند که کلید حل مشکلات ما در لوزان و ژنو نیست بلکه در خودباوری ملی است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۲ فرمان هشت ماده‌ای را به سران سه قوه ارسال کردند ولی قوا آن را پشت گوش انداختند و حال بعد از ۱۶ سال عذرخواهی می‌کنند.

سنبلی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بند هفتم این فرمان هشت ماده‌ای آورده‌اند که در امر مبارزه با فساد نباید تبعیضی باشد و هیچ نهاد و دستگاهی نباید خود را معاف از مبارزه با فساد بداند.

وی تاکید کرد: برخورد قضایی با برخی مسوولان یا دختر فلان وزیر باید در قوه قضائیه جاری شود نه اینکه مسیر فشارهای سیاسی و پشت پرده نمایان باشد.

سنبلی با تاکید به اینکه رویه قوه قضائیه با دانه درشت‌ها خوب است ولی سرعت کمی دارد، تصریح کرد: مگر زالوصفتان لایق هستند که در برخود با آنها با حروف الفبا بازی شود که خدایی ناکرده به قبای آنها برنخورد در حالیکه مطمئن باشید اگر قوه قضائیه چهار نفر از گردن کلفت‌ها را در محلی بچرخاند و اشد مجازات را بدهد، دیگر فساد در جامعه جمع می‌شود.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند متذکر شد: مردم بیشتر از اینکه آزرده خاطر از تورم و گرانی باشند، از تکبر آقایان و تبعیض ناراحت هستند.

وی ابراز کرد: آقایان قوه قضائیه! مگر حضرت آقا نگفته‌اند که با قاچاق برخورد کنید و اجناس قاچاق را آتش بزنید؟ پس چه شده است؟

سنبلی با ابراز تاسف از اینکه زمان انتخاب فقط به فکر مردم،کارگر و دانشجو می‌افتند و بعد انتخابات همه چیز فراموش می‌شود، افزود: متاسفانه فقط نزدیک انتخابات احزاب سیاسی پیدا می‌شوند و بعد از آن اصلا خبری از این احزاب‌ها نیست.

وی تصریح کرد: چطور می‌شود که آقایی در ۴۰ سال گذشته صرفا مسوولیت دولتی داشته است ولی الان ثروت میلیاردی دارد؟

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تاکید کرد: هر مسوولی باید قبل و بعد از مسوولیت میزان دارایی‌اش مشخص شود و این موضوع باید جا بیافتد تا شفاف و روشن شود.