درگاه قدیمی مجوزهای اصناف به زودی غیر فعال می شود

صافی نیوز / وزارت اقتصاد در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار تسریع در تعیین تکلیف پروانه‌های صنفی شد و تأکید کرد: با توجه به تعدد شکایات و اعتراضات که از بزرگترین فعالان اقتصادی کشور محسوب می شوند، آخرین مهلت اتصال سامانه ایرانیان اصناف به درگاه ملی مجوزها ۱۵ آذر ۱۴۰۱ تعیین شده و بعد از این تاریخ درگاه قدیم مجوزها (asnaf.g۴b.ir) غیرفعال خواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، هادی سبحانیان – معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی – در نامه‌ای به سید مهدی نیازی – معاون هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت – با موضوع آخرین مهلت بروز رسانی و غیر فعال شدن درگاه قدیمی مجوزهای اصناف از آخرین مهلت این دستگاه برای اتصال به درگاه جدید خبر داد.

در این نامه تأکید شده است: پس از ابلاغ قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) مصوب اسفند ۱۳۹۹، رویکرد درگاه ملی مجوزها (asnaf.g۴b.ir قدیم) براساس این قانون، تغییر و فرآیند ثبت و درخواست مجوز برای متقاضیان با ملاحظات جدید در نسخه جدید درگاه ملی مجوزها(mojavez.ir) طراحی و پیاده‌سازی شد که از اسفند۱۴۰۰، ۵۲ مجوز وزارت صمت به این درگاه متصل شد.

وی همچنین در ادامه این نامه خطاب به معاون هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از تغییر زیرساخت درگاه ملی مجوزها به نسخه جدید (mojavez.ir)، نسخه قدیم آن صرفا به دلیل ارائه خدمات به مجوزهای صنفی کشور (احراز هویت و دسترسی به سرویس گواهی ۱۸۶‌مالیاتی) فعال ماند. لذا، ضرورت اتصال مجوزهای صنفی به درگاه جدید مجوزها و مهلت تعیین شده برای تحقق این موضوع طی مکاتبات در تاریخ ۱۴۰۰.۱۱.۱۶ و ۱۴۰۱.۲.۵ به مراجع مربوطه در وزارت صمت و اتاق اصناف ایران اعلام شده، اما به دلیل تاخیر و عدم پاسخ به درخواست‌ها و مکاتبات اشاره شده، به نظر می رسد، برنامه ریزی مناسبی برای این منظور انجام نشده است.

سبحانیان در این نامه همچنین تأکید کرد: با توجه به تعدد شکایات و اعتراضات متقاضیان مجوزهای صنفی که از بزرگترین فعالان اقتصادی کشور محسوب می شوند؛ آخرین مهلت اتصال سامانه ایرانیان اصناف به درگاه ملی مجوزها از تاریخ ۱۴۰۱.۹.۱۵ تعیین و بعد از این تاریخ درگاه قدیم مجوزها (asnaf.g۴b.ir) غیرفعال خواهد شد.

انتهای پیام/