راه اندازی دفاتر شورای حل اختلاف قوه قضاییه در مدارس

صافی نیوز / وزیر آموزش و پرورش گفت: دفاتر شورای حل اختلاف قوه قضاییه در مدارسی که به عنوان مجری طرح انتخاب می‌شوند، به منظور اعطای نقش اجتماعی به دانش آموزان و توانمندسازی آنها راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در خصوص راه‌اندازی دفاتر شورای حل اختلاف قوه قضاییه در مدارس و کارکرد آن اظهار کرد: این دفاتر که بعد از تفاهم نامه با قوه قضاییه در مدارس راه‌اندازی می‌شوند، در واقع در مدارسی که به عنوان مجری این طرح انتخاب شوند، راه‌اندازی خواهند شد.

نوری گفت: به طور طبیعی باید مجریان این طرح یعنی دانش آموزان گروه هدف را شناسایی کنیم و بعد از اینکه شناسایی صورت گرفت، در دفاتر مورد نظر در مدارس، جایی را تامین می‌کنند تا این دانش آموزان، آموزش ببینند و این آموزش‌ها را اجرایی کنند و اگر با کسی هم صحبتی بود، به این دفتر مراجعه کند. البته بخشی از مراجعات به بسترهای دیگر هم خواهد بود و ما به طورکلی دنبال اعطای نقش اجتماعی به دانش آموزان هستیم. در واقع قرار است دانش آموزان در این حوزه توانمندسازی شوند.

او همچنین در مورد به کارگیری بازنشسته‌ها در مدارس و تذکر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص توضیح داد: ما هرساله تعدادی از بازنشستگان را به کار می‌گیریم. این اقدام در راستای جبران ساعت و کمبود نیروی انسانی هرساله صورت می‌گیرد.

نوری تصریح کرد: منظور رئیس مجلس این بوده است که به قانون توجه شود. قانون منعی برای به کارگیری بازنشسته‌ها بیش از ساعات مشخص شده دارد که باید آن را رعایت کرد.

انتهای پیام/