معاون استاندار یزد:

روشندلان نخبه یزد شناسایی و حمایت شوند

صافی - یزد ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از روشندلان استان یزد نخبه هستند، گفت: این نخبگان باید شناسایی و حمایت شوند.

محمدعلی طالبی در مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در گذر فرهنگ و هنر یزد اظهار داشت: روشندلان استان یزد که تعداد زیادی از آنها از بدو تولد دچار نابینایی بوده اند،‌ اغلب افراد صاحب ذوق، کوشا و فعال جامعه هستند و نابینایی، سبب خانه‌نشینی و گوشه‌گیری آنها نشده است.

ویبا اشاره به استعدادهای بزرگی که در میان روشندلان استان وجود دارد، بیان داشت: بسیاری از این روشندلان نخبه و پرتلاش یزدی، در رشته‌ها و زمینه‌های کاری خود سرآمد و الگو هستند و با کوشش کم‌نظیر خود توانسته‌اند بر ناتوانی ظاهری غلبه کنند.

طالبی با سپاس از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران وی به دلیل توجه ویژه به فعالیت‌های بخش نابینایان در کتابخانه‌ها، از ایجاد زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استفاده حداکثری روشندلان از منابع کتابخانه‌ها در قالب کتاب‌های بریل و صوتی قدردانی کرد.

سرپرست فرمانداری یزد نیز در جمع روشندلان یزدی از پیگیری‌های صورت گرفته برای مناسب ‌سازی محیط‌های شهری به منظور راحتی هرچه بیشتر نابینایان و کم‌بینایان خبر داد.

عباس حیدری همچنین قول مساعد داد: با همکاری شهرداری و شورای شهر یزد مشکل عبور و مرور روشندلان در محدوده بلوار دانشجو، مقابل کتابخانه عمومی امام علی (ع) و مسیر دسترسی روشندلان به کتابخانه با احداث پل عابر پیاده در این بخش حل شود.

نمایش‌نامه‌ خوانی، اجرای سرودهایی با مضمون عاشورایی و ملی واجرای تواشیح توسط جمعی از هنرمندان نوجوان و جوان روشندل از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان ویژه‌برنامه گرامیداشت روز «عصای سفید» و با حضور مسئولان حاضر، بخشی از کتاب‌های بریل و صوتی تولید شده توسط بخش تخصصی نابینایان کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد رونمایی شد.

کتاب‌های صوتی و بریل این مجموعه پس از تولید انبوه برای استفاده روشندلان استان‌های جنوبی و شرقی کشور، به کتابخانه‌های عمومی این استان‌ها ارسال خواهد شد.