شروط دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

صافی نیوز / بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شرط دریافت کارت اعتباری سهام عدالت این است که سهامداران در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و در صورت تاخیر در عمل به تعهدات، بانک دارایی سهام عدالت آن‌ها را می‌فروشد. با این شرایط کدام بانک کارت اعتباری می‌دهد؟

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز،مسئولان از هفته گذشته اعلام کردند که امکان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت فراهم شده اما طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شروطی برای دریافت این کارت وجود دارد که به این شرح است:

مشتریان باید در سامانه سجام اطلاعات خود را ثبت کنند و احراز هویت انجام شوند.

در صورت تاخیر در عمل به تعهدات، دارایی سهام عدالت آن‌ها توسط بانک به فروش می‌رود.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، سود این تسهیلات در مدت زمان سه ساله ۱۸ درصد است.

عباس معمار نژاد در ابتدای این هفته گفت: «امروز دو بانک ملی و تجارت به صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت کارت اعتباری ارایه می‌دهند.»

در حال حاضر بانک ملی این خدمت را از طریق اپلیکیشن موبایلی فراهم کرده است، اما اپراتور مربوط به سهام عدالت در بانک تجارت می‌گوید که هنوز بخشنامه‌ای اعلام نشده و در حال اجرایی شدن است. به محض این که اجرایی شود در سایت بانک تجارت اطلاع‌رسانی می‌شود.

اپراتور بانک ملت نیز توضیح می‌دهد: سهامداران باید فعلا صبر کنند، هنوز اطلاعیه‌ای بابت این موضوع برای ما نیامده است.

در بانک صادرات نیز اپراتور به تجارت‌نیوز می‌گوید: این طرح هنوز اجرایی نشده و ما هم منتظریم که بانک مرکزی آن را اجرایی کند. احتمالا روی سایت دو بانک تجارت و ملی وجود داشته باشد.

در واقع پس از گذشت ۱۰ ماه از وعده اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تنها یک بانک این طرح را اجرا کرده است.

کارت اعتباری سهام عدالت در بانک ملی

روابط عمومی بانک ملی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که سهامداران برای دریافت کارت اعتباری نیازی به مراجعه به شعب ندارند. متقاضیان می‌توانند مدارک هویتی خود را در سامانه «نشان بانک» در اپلیکیشن ایوا ثبت کنند و در کمترین زمان ممکن، آن را تحویل بگیرند.

کاربرانی است که سهام عدالت داشته و حسابشان در بانک ملی ایران است می‌توانند سهام عدالت خود را وثیقه قرار داده و به کمک آن تا سقف پنج میلیون تومان وام به صورت کارت اعتباری بگیرند.