امام جمعه تبریز تاکید کرد:

ضرورت دقت در تایید صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی

صافی نیوز / نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی دقت نظر بیشتر در تایید صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را خواستار شد.

به گزارش صافی، آیت ا… مجتهد شبستری در دیدار اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی افزود: در دوره های گذشته اشتباهات زیادی در این حوزه شد و افرادی که نباید تایید صلاحیت می شدند با واسطه گری و عطوفت و اغماض برخی ها و به خاطر نبود دقت و نظارت کافی در گزینش آن ها، به این تشکیلات راه یافتند و نتایج این اشتباهات را دیدیم.
وی بر اخذ کمکهای تحقیقاتی از منابع موثق در مورد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و گفت : داشتن اطلاع کافی داوطلبان از وضع فعلی کشور و شهر و روستای حوزه خود، دارا بودن تخصص لازم و از همه مهمتر داشتن تعهد، دینداری و ولایتمداری را از لازمه های اصلی اعضای شوراهای اسلامی است.
در این نشست رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای استان نیز گفت : هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای استان از امروز شروع به کار می کند و دفتر آن نیز در محل استانداری مستقر است.
سلمان خدادادی با اشاره به آمار بالای داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت : دقت در تایید صلاحیت این افراد از اولویت های اصلی هیات است چرا که اگر در این زمینه دقت نشود مثل برخی شهرهای استان دچار مشکل خواهیم شد.