طرح های فرهنگی پیوست قرآن و عترت داشته باشند

صافی - مدیر‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم برخورداری طرح های اجرایی و عمرانی در کشور از پیوست فرهنگی گفت: به دنبال این هستیم که طرح های فرهنگی هم پیوست قرآن و عترت داشته باشند.

محمد مهدی عزیززاده شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس در شیراز افزود: این کار کمک خواهد کرد که نسبت آن طرح ها با اجرایی سازی آموزه ها و معارف و مفاهیم قرآن و عترت روشن باشد.

وی ادامه داد: مسئولیت این کار نیز باید با شورایی که هم سابقه طولانی تری دارد و هم همه مسئولان تصمیم ساز در همه حوزه ها در آن حضور دارند باشد.

مدیر‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اعتباراتی هم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای شوراهای استانی پیش بینی کرده است که البته یک نگاه نادرست در این زمینه در سال های گذشته به این شوراها وجود داشته و آن اینکه این شوراها محل توزیع پول هستند در صورتی که این شورا اتاق فکر و مرکز فرماندهی جریان توسعه فرهنگ قرآنی در استان است.

عزیززاده گفت: از سال ۹۳ همچنان یک مبلغ قابل توجه در حساب یکی از موسسه ها در استان فارس مانده که شورای فرهنگ عمومی استان باید آن را تعیین تکلیف کند.
وی تصریح کرد: اعتباراتی هم در اختیار ما است که منتظر مصوبات شورا در همین حوزه ها و چارچوب ها هستیم و ترجیح این است که وارد کارهای اجرایی که وظیفه ذاتی دستگاه ها است و برای آن ردیف اعتباری دارند نشویم مگر اینکه بخواهیم در آن تحول ایجاد کنیم.

او گفت: در سال های ۸۴ و ۸۵ در طرح های مختلفی برای ایجاد ساماندهی کلان در فعالیت های قرآنی کشور ارائه شد و حدود پنج طرح به دفتر رهبر معظم انقلاب رسید که کار از سوی رهبری جهت بررسی و جمع بندی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد.

عزیززاده افزود: حاصل حدود سه سال کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب یک مدل بود در قالب یک سند بالا دستی به نام منشور توسعه فرهنگ قرآنی و تشکیل یک شورا که وظیفه سیاستگذاری و راهبری کلان فعالیت های قرآنی را به عهده گرفت.

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این مصوبه به دنبال این بوده که همه اجزای ارکان نظام فرهنگی کشور پیوند مستمری با جریان فعالیت های قرآنی داشته باشد.

انتهای پیام/