عقب ماندگی کشور از بومی سازی تجهیزات مترو سیستم

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه در حال حاضر در کشور در حوزه بومی سازی مترو سیستم عقب ماندگی وجود دارد گفت: امیدواریم با بومی سازی تجهیزات مترو جلوی خروج ارز برای واردات تجهیزات اجرا پروژه های مترو بگیریم. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا سردار سعید محمد در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخش زیر […]

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه در حال حاضر در کشور در حوزه بومی سازی مترو سیستم عقب ماندگی وجود دارد گفت: امیدواریم با بومی سازی تجهیزات مترو جلوی خروج ارز برای واردات تجهیزات اجرا پروژه های مترو بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا سردار سعید محمد در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخش زیر ساخت های مسکن مهر پردیس و اجرای فاز مطالعات متروی تهران پردیس با بیان اینکه به زودی کلنگ اجرای پروژه مترو به زمین زده می‌شود گفت: شهرهای جدید اقماری تهران از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار هستند که می توانند برای تهران ظرفیت‌سازی کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین در زیر ساخت جدید شهر حمل ونقل است که در نبود این حمل ونقل‌ها هزینه های گزافی تحمیل می‌شود بنابراین بحث مترو به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه در ده سال گذشته به بحث ساخت مترو تهران پردیس مطرح بوده است گفت: امیدوارم این پروژه طبق برنامه زمانبندی شده در قرارداد به اجرا برسد.

وی ادامه داد: فاز اول فاز مطالعاتی است که آغاز شده است فازهای بعدی احداث ۲۵ کیلومتر تهران پردیس است و در فازهای بعدی هم سایر زیر ساخت‌ها تامین و احداث می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم الانبیا با تمام توان در خدمت مردم است گفت: یکی از دغدغه های ما در بحث پروژه مترو عقب ماندگی از بومی سازی مترو سیستم است که امیدواریم با حمایت دستگاههای مختلف این عقب ماندگی جبران شود.

سردار محمد گفت: در حال حاضر از قابل توجه واردات برخی از تجهیزات مترو هزینه می شود که امیدواریم با بومی سازی جلوی خروج این ارز از کشور را بگیریم.