فراخوان تولید فیلم کوتاه،‌ فیلم مستند و انیمیشن در تبریز

صافی - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان تولید فیلم کوتاه،‌ فیلم مستند و انیمیشن در تبریز خبر داد.

علی محرمی گفت: خانه سینمای مستند تبریز، انجمن سینماگران استان آذربایجان شرقی، انجمن انیمیشن استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد تبریز ٢٠١٨ و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با هدف معرفی ظرفیت های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری استان از تولید تعدادی فیلم حمایت می‌کند.

وی افزود: فیلمسازان استان می‌توانند فیلمنامه‌های خود را در پنج نسخه پیرامون موضوعات فرهنگ، ‌سنن و آداب و رسوم بومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تا بیست و پنجم بهمن‌ماه به دفتر انجمن سینماگران استان ارائه نمایند.

محرمی گفت: مدت زمان فیلمنامه‌ها برای تولید در این موضوعات، می‌بایست حداکثر ٣٠ دقیقه طراحی شود.

وی افزود:‌ همچنین فیلمسازان استان می‌توانند فیلمنامه‌های خود را با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف در طول چهل سال در استان آذربایجان شرقی، موضوع آزاد و نماز و نیایش تا بیست و پنجم بهمن ماه به انجمن سینمای جوان تبریز ارائه نمایند.

محرمی گفت: مدت زمان فیلم ها در این زمینه حداکثر ٢۵ دقیقه خواهد بود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه به حمایت از تولید انیمیشن در استان اشاره کرد و گفت: فعالان این عرصه هم می توانند طرح ها خود را در موضوعات آزاد،‌ عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و حمایت از کالای ایرانی در پنج نسخه و حداکثر تا تاریخ ٢۵ بهمن ماه ١٣٩٧ به دفتر انجمن انیمیشن استان ارسال نمایند.

محرمی درخصوص حمایت از تولید فیلم مستند نیز گفت: مستند سازان استان می توانند طرح های خود در موضوعات : انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه های مختلف در استان آذربایجان شرقی، معرفی ظرفیت های مختلف استان در حوزه گردشگری، مفاخر و مشاهیر فرهنگی و هنری استان، فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی و موضوع آزاد به خانه سینمای مستند تبریز ارسال نمایند. وی افزود:‌ مدت زمان طرح ها برای تولید در موضوعات ذکر شده در این بخش، حداکثر ٢٧ دقیقه طراحی شود.

لازم به ذکر است که کلیه طرح ها و فیلمنامه‌ها پس از طرح در شورا و اخذ مجوز ساخت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قابل حمایت و تولید خواهند بود.

گفتنی است دفاتر خانه سینمای مستند تبریز ،انجمن سینماگران استان آذربایجان شرقی، انجمن انیمیشن استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز در مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن تبریز( اول سربالایی ولیعصر) واقع شده است.