نوری:

فرزندم مدرسه دولتی درس می خواند

صافی نیوز / وزیر آموزش و پرورش گفت: فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم. 

به گزار صافی به نقل از ایسنا، یوسف نوری در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه عدالت مهمترین عاملی است که موجب قوام حکومت خواهد شد گفت: در اینجا عدالت اجتماعی و ذیل آن عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را داریم و باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیاده سازی و تحقق این جنبه از عدالت بهره‌مند شویم.

وی افزود: تعلیم و تربیت از جمله مصادیق مهم تحقق عدالت به شمار می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسناد و قوانین بالادستی از جمله سندتحول بنیادین از جمله نقاط قوت ما در آموزش و پرورش محسوب می‌شوند گفت: ما قانون کم نداریم. دومین نقطه قوت، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. یادمان نرود مردم ولی نعمتان ما هستند و وقتی اینگونه فکر کنیم برنامه‌ریزی صحیحی انجام می‌دهیم.

نوری ادامه داد: متاسفانه مدارس دولتی ما وضعیت مناسبی ندارند. بهترین مدارس ما مدارس پژوهنده هستند. مردم از شما می‌خواهند برای فرزندشان فرصت یادگیری فراهم کنید و دانش آموزان پژوهنده تربیت کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزانی ما یک وجهی تربیت شده‌اند در حالی که بچه‌های امروز، چندوجهی‌اند و باید به همه ساحت‌های تربیتی آنها توجه شود اظهار کرد: بچه‌ها را برای امروز تربیت می‌کنیم، درحالی که بچه‌ها را باید برای آینده و زمانه خودشان تربیت کرد و این یکی از نقصان‌هایی است که چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز الگویی از مدارس غیردولتی به معنای واقعی غیردولتی مبتنی از سندتحول بنیادین بیرون نیامده است گفت: هرمدرسه ای هم باید سند خود را داشته باشد و برنامه‌ریزی سالانه انجام دهد و ارسال بخشنامه از ستاد هم ممنوع شود. این برنامه سالانه باید پایش شود و نیروی انسانی متخصص جذب شود.

نوری ادامه داد: ارزشیابی‌های ما مچ گیری است، شاید نظام کنکوری ما اینگونه بوده است. رویه این گونه نباید باشد. فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم. مردم به مشارکت فراخوانده نمی‌شوند و توفیقات بچه‌ها به ندرت به اولیاء منعکس می‌شود، اما برای دریافت کمک مالی تماس می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه موسسان مدارس غیردولتی می‌توانند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در مناطق محروم حضور یافته و ظرفیت‌های خود را در آنجا به کار بگیرند، درباره مدارس هیئت امنایی نیز عنوان کرد: مدارس هیئت امنایی واقعا هیئت امنایی نیستند، دولتیِ دولتی هستند. هیئت امنایی یعنی مردم خودشان اداره کنند. باید بازنگری هایی در این زمینه صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکلاتی در مناطق آزاد داریم، باید اجازه دهیم مناطق آزاد خودشان مدارس شان را اداره کنند. ما باید بر جذب نیرو و پایش برنامه نظارت کنیم و مابقی را خودشان باید اداره کنند.

انتهای پیام/