فیلم باید یقه تماشاگر را بگیرد

تهران – ایرنا – کارگردان فیلم کوتاه «بچه خور» ،گفت: فیلم باید چنان تاثیر گذار باشد که تا مدت ها روح و فکر مخاطب را رها نکرده و درواقع یقه تماشاگر را بگیرد. به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در پردیس سینمایی ملت سی و هفتمسن جشنواره فیلم فجر، محمد کارت در نشست […]

تهران – ایرنا – کارگردان فیلم کوتاه «بچه خور» ،گفت: فیلم باید چنان تاثیر گذار باشد که تا مدت ها روح و فکر مخاطب را رها نکرده و درواقع یقه تماشاگر را بگیرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در پردیس سینمایی ملت سی و هفتمسن جشنواره فیلم فجر، محمد کارت در نشست خبری اکران مجموعه فیلم های کوتاه در این دوره جشنواره ،اظهار داشت: حضور در این جشنواره برای من اهمیت بسیاری دارد زیرا برای گروه فیلم سازان کوتاه می تواند انگیزه ساز باشد.
وی با اشاره به اینکه این سومین دوره است که در جشنواره فجر حضور دارم ،تاکید کرد: همیشه در فیلم سازی هنجار شکنان جذاب تر بودند و همانطور که زندگی امروز نوسانات دارد باید سینما با پیچ و خم خود برای مخاطب پر کشش باشد.
کارت همچنین با بیان اینکه از فیلم های نفسگیر لذت می برم ،تاکید کرد: فیلم باید یقه تماشاگر را بگیرد و آن را رها نکند؛ باید آنقدر محکم پیش برود که ارتباطی متقابل با مخاطب برقرار کند تا تماشاگر مدت ها با آن درگیر کند.
وی با بیان اینکه سوژه فیلم بچه خور پتانسیل بلند ساختن شدن را دارد ،تاکید کرد: اگر بار دیگر بخواهم در مورد بچه ها فیلمی بسازم همین فیلم را به صورت سینمایی در می آورم اما در زمان فعلی موضوع حرف خود در فیلم کوتاه به صورت کامل بیان کرد.
وی با بیان اینکه فیلم کوتاه باید تاثیر گذار باشد ،خاطرنشان کرد: عصاره محتوایی فیلم باید در زندگی مخاطب ادامه پیدا کند.
کارت با بیان اینکه فیلم کوتاه باید کوبنده باشد ،اظهار داشت: ساخت فیلم کوتاه و مستند هم در زندگی شخصی خودم تاثیر گذار هست و هم مخاطب را با خود درگیر می کند.
وی افزود: من بچه جنوب شهر هستم و بدون پژوهش این فیلم را نساخته ام.
کارگردان فیلم کوتاه «بچه خور» با اشاره به اینکه ویترین سینمای ایران جشنواره فجر است ،تصریح کرد: مستند و فیلم کوتاه باید در این ویترین قرار بگیرند و اگر اهالی رسانه توجه بیشتری به آن کنند مسئولان نیز در برنامه ریزی ها اهمیت بیشتری به آن نشان می دهند.
** فیلم بچه خور
فیلم « بچه خور » به زندگی پسر نوجوانی می پردازد که در خیابان های تهران دستفروشی می کند و گاهی هم سری به قمارخانه ای می زند که بین او و دختر کوچک آبدارچی ، نگاه های معصوم و کودکانه ای رد و بدل می شود.
در همان دقایق ابتدایی به مینیمال ترین شکل ممکن معرفی شخصیت ها صورت می گیرد و در ادامه باید منتظر نقاط کشمکش باشیم.
به گزارش ایرنا، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله