وزیر دادگستری:

لایحه شفافیت در کمیسیون لوایح دولت تنظیم شده است

صافی - وزیر دادگستری گفت: لازمه تحقق حقوق شهروندی شفافیت است که در این رابطه یک لایحه در کمیسیون لوایح دولت تنظیم شده تا به مجلس ارسال شود.

علیرضا آوایی شامگاه دوشنبه در گفت و گویی در قزوین افزود: دولت الکترونیک نیز گام مهمی در زمینه تحقق حقوق شهروندی است که هیات دولت به این مهم نیز توجه دارد.

وی ادامه داد: دولت اصرار دارد که مردم باید در یک فضای شفاف زندگی کنند و تردید و عدم اطلاع از قوانین باعث سخت شدن زندگی مردم می شود.

وزیر دادگستری تربیت کارگزاران حکومتی را مهم تر از حقوق شهروندی دانست و افزود: کارگزاران دولت باید به حدی از تربیت برسند که باور کنند ما خدمتگذار مردم هستیم و مردم رعیت ما نیستند و برای کاری که به ما مراجعه می کنند باید با بهترین خدمات روبرو شوند.

آوایی با بیان اینکه هنوز در حوزه خدمتگزاری به مردم به شان قله های انقلاب اسلامی نرسیده ایم، اظهار کرد: نیاز ارباب رجوع به خدمات با احترام کارگزاران دولت به مانند اکسیژن است و اگر این موضوع وجود نداشته باشد، مردم خفه خواهند شد و در کنار نیاز معیشتی مردم باید همواره به رعایت کرامت و حرمت مردم ارج نهاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تعداد وکلای هر استان گفت : در این خصوص دیدگاه کانون وکلا و قوه قضائیه در حال نزدیک شدن است و البته این تعداد به تناسب تعداد وکلای هر منطقه و نیز جمعیت، با نظر جمعی از مسئولان تعیین می شود.

وی افزود: کانون وکلا در خصوص وکلای قوه قضاییه یا ماده ۱۸۷ نظراتی دارند ولی مسیر به سمت آرامش و نزدیک شدن دیدگاه است.

تحریم های آمریکا رفتاری قلدرمابانه و غیرانسانی است

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همه کارشناسان و تحلیلگران دنیا باور دارند که تحریم های آمریکا علیه ملت ایران رفتاری قلدر مابانه و غیرانسانی است.

آوایی افزود: همه کارشناسان جهان معتقدند که با وجود ادعای مقامات آمریکایی که می گویند تحریم ها علیه ملت ایران نیست، اما دقیقا این تحریم ها برای ملت ایران ساخته و پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه مردم و نظام از یک جنس هستند، اظهار داشت: هرگز پذیرفتنی نیست که آسیب دیدن مبادلات بانکی، مشکل واردات داروهای خاص و ارز قانونی ربطی به مردم ندارد.

آوایی با تاکید بر اینکه تحریم های آمریکا رفتاری غیراخلاقی است، اظهار داشت: چنین رفتارهایی از سوی دولتمردان آمریکا ننگ قرن ما شناخته می شود و باید آن را مصداق بارز نقض آشکار حقوق بشر دانست.

وزیر دادگستری در ادامه به وجود وجدان های بیدار جهان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همه دولت ها، رفتار آمریکا علیه ایران را محکوم کردند و کسانی که امروز از آمریکا حمایت می کنند به خاطر ترس و وحشت آنها از دولت آمریکا است.

پیروزی انقلاب اسلامی مراکز فساد را از جامعه برچید

وزیر دادگستری هم چنین در دیدار با ماینده ولی فقیه دراستان قزوین گفت : پیروزی انقلاب اسلامی باعث برچیده شدن مراکز فساد از جامعه و حکم فرمایی امنیت و آرامش بر جامعه شد.

وی افزود: ما خواه ناخواه در حکومت اسلامی قرار داریم و اگر قرار است رای یا حکمی صادر شود باید در راه رضایت خداوند باشد.

انقلاب با سربلندی و افتخار وارد دهه پنجم عمر خود شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز در این دیدار به تفسیر کوتاهی از آیات سوره فجر و مومنون پرداخت و گفت: کشتی انقلاب اسلامی امروز روی امواج افتخار و عظمت سوار شده و وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی شده که مصداق همان کشتی نوح است.

آیت الله عابدینی افزود: امروز باید جامعه به سمت ظهور امام عصر پیش برود تا انقلاب اسلامی به معنای واقعی خود تحقق یابد.

وزیر دادگستری عصر دوشنبه وارد قزوین شد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین،افتتاح چند پروژه شهرداری قزوین،شرکت در شورای اداری استان،نشست با مدیران و کارکنان دادگستری و بازدید از مجموعه تعزیرات حکومتی استان از جمله برنامه های سفر دو روزه وی به استان قزوین است.

انتهای پیام/