مخالفت مجلس با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو

صافی نیوز / نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جزییات لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ ساماندهی صنعت خودرو مخالفت کردند.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس، به ادامه بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ پرداختند و پیشنهادات متعددی را بررسی کردند.

پس از اتمام پیشنهادات در جزییات قبل از رای‌گیری، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این ماده واحده مغایر قانون برنامه است چرا که ما در قانون برنامه مکلف بودیم تا خودروهای فرسوده را اسقاط کنیم اما با این مصوبه عملا اسقاط از رده خارج می‌شود و لذا تصویب آن نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است.

پس از رای‌گیری نمایندگان با تصویب جزییات این لایحه دوفوریتی مخالفت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اکنون می‌توانیم حذف آن را به رای بگذاریم اما از آنجا که بحث مربوط به حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده‌ای برای کشور بسیار مهم است و ما باید مشکل را حل کنیم مجددا این لایحه به کمیسیون می‌رود تا سازوکاری بهتر پیش‌بینی شود.

این لایحه از سوی دولت به منظور رفع مشکل ایجاد شده در صدور مجوز تولید و گره زدن آن به اسقاط خودروهای فرسوده در قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود.

پس از مخالفت مجلس با جزییات این لایحه، تعدادی از نمایندگان با کوبیدن دفترچه آیین‌نامه بر روی میزهای خود به رای مجلس اعتراض کرده و تقاضای مطرح کردن تذکر آیین‌نامه‌ای را داشتند.

انتهای پیام/