در ۹ ماهه امسال؛

مردم آذربایجان ‎شرقی ۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

صافی - مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار آذربایجان شرقی در ۹ ماهه امسال ۲۰ میلیارد و ۴۸ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی اظهارکرد: مردم نیکوکار این استان در ۹ ماهه امسال ۲۰ میلیارد و ۴۸ میلیون تومان زکات پرداخت کردندکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.

کلامی با بیان اینکه از هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات در آذربایجان شرقی، کشاورزان هزار و ۳۳۶ روستا زکات خود را پرداخت کرده اند، ادامه داد: ۶۱ درصد از زکات جمع آوره شده در ۹ ماهه سال جاری برای امور محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۶ دوره آموزشی برای عاملان زکات استان برگزار شد، بیان کرد: مردم آذربایجان شرقی امسال پنج میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که ۱۰۰ درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه امسال ۴۴۵ مبلغ زکات برای ترویج زکات به روستاها اعزام شدند، افزود: همچنین دو هزار و ۹۲۹ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

وی با اشاره به نحوه هزینه و مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی، عنوان کرد: پرداخت ۱۳۱ مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن ۲۸۲ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه های درمان و تحصیل هزار و ۱۵۸ نیازمند، آزادی چهار زندانی، ساخت و تعمیر۱۵۳ پروژه عمرانی عام المنفعه و پرداخت کمک معیشت به ۴۸ هزار و ۵۰۴ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات در ۹ ماهه امسال بوده است.

انتهای پیام/