مرگ ۱۷ نفر بر اثر کرونا در شبانه روز اخیر

صافی نیوز / بر اساس گزارشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون ۱۰ شهر کشور در وضعیت قرمز رنگ‌بندی کرونایی قرار دارند و طی شبانه روز گذشته نیز ۱۷ نفر بر اثر این بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، از دیروز (پنجشنبه) تا امروز (۴ فروردین ماه ۱۴۰۲) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۴۶ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۱۷۲ رسید.

اما خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون ۳۴۳ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و البته ۵۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای همه گیری کرونا تا به امروز ۵۵ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۲۱۴ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۷۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۹۹۵ دُز رسید.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان وضعیت قرمز، ۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۸ شهر در وضعیت زرد و ۲۰۷ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/