مشمولان یارانه وام ۱۰ میلیونی دریافت می کنند؟

صافی نیوز / از هفته قبل خبر رسید که مشمولان یارانه می‌توانند وام ۱۰ میلیونی بدون کارمزد دریافت کنند. این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد چنین وامی وجود ندارد و سازمان‌های دولتی از آن بی‌خبرند. پس ماجرا چیست؟

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، گویا از هفته قبل برخی از مردم پیامکی دریافت کرده‌اند که می‌توانند با ارسال برخی از اطلاعات خود مانند کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوار‌ها برای دریافت این وام ثبت‌نام کنند.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد این سازمان (به‌عنوان متولی پرداخت یارانه نقدی) هیچ برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ندارد. این سازمان نه چنین وامی را پرداخت می‌کند و نه برنامه‌ای برای پرداخت آن دارد.

برخی از گزارش‌ها حاکی است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک‌ها با واکنش مقامات این دو استان مواجه شده و آن‌ها جریان وام ۱۰ میلیونی را کلاهبرداری می‌دانند.

وام ۱۰ میلیونی یارانه کلاهبرداری است؟

از آن جمله رئیس پلیس فتای استان قم از کلاهبرداری بودن پیامک وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه خبرداده و گفته چند روزی است که پیامک‌هایی به صورت انبوه برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود که واقعی نیست و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هم به ماجرای وام ۱۰ میلیونی یارانه واکنش نشان داد و گفت: مدتی است پیامک‌هایی برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود و یا کد ملی و شماره تماس سرپرست از سوی شهروندان به شماره‌ای ارسال می‌شود که از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای سرپرستان خبر می‌دهد. این وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه ۱۰۰ درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و… در اختیار افراد ناشناس قرار دهید.

اما جدای از این برخی از خبر‌ها حاکی از این است که یک موسسه اعتباری قرض‌الحسنه اقدام به پرداخت وام فوری ۱۰ میلیونی به مردم کرده است. این موسسه مالی و اعتباری اعلام کرده که یک روزه به متقاضیان وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه می‌دهد. وامی که کارمزد آن صفر است و یک روزه پرداخت می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی را ندارد. اگرچه این موسسه هنوز پرداخت چنین وامی را تایید نکرده، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این موسسه باید وام بدون کارمزد به متقاضیان بدهد؟

انتهای پیام/