نبض گیشه در دستان الناز شاکردوست

صافی نیوز / فروش هشت میلیاردی «تی تی» نشان می‌دهد که الناز شاکر دوست بعد از تغییر مسیر در بازیگری‌ و جلب نظر منتقدان و تماشاگران حرفه‌ای سینما، نبض گیشه را همچنان در دست دارد و می‌تواند مخاطبان را به سینما بکشاند.

به گزارش صافی، الناز شاکر دوست از سال ۱۳۹۵ و با بازی در فیلم«خفگی» تغییر مسیر داد و از بازی در فیلم‌های سینمای بدنه فاصله گرفت تا دوران جدیدی را در عرصه بازیگری شروع کند. پیش از این فیلم‌های تجاری او معمولا با فروش خوبی روبه رو می‌شدند. پییش بینی می‌شد که شاید این تغییر مسیر موجب شود که شاکردوست در ادامه گیشه را از دست بدهد. اما اقبال فیلم‌های او در اکران عمومی عکس این نظریه را ثابت کرد.

فیلم «خفگی» ساخته تحسین شده فریدون جیرانی با وجود ساختار هنری‌اش توانست در سال ۱۳۹۶ بالای ۴ میلیارد تومان فروش کند. این فروش در حالی برای این فیلم رقم خورد که در آن سال قیمت بلیت حداکثر ۱۲ هزارتومان و حداقل ۵ هزارتومان بود. در واقع خفگی با میانگین قیمت بلیت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان توانست باعث جذب بیش از ۴۷۰ هزار مخاطب به سینماها شود.

«شبی که ماه کامل شد» و «مطرب» دیگر فیلم‌های الناز شاکردوست بودند که بعد از «خفگی» روی پرده رفتند. فیلم اول که ساخته نرگس آبیار بود توانست در اکران سال ۹۸ به گیشه ۱۹ میلیارد تومان دست پیدا کند. فیلم دوم به کارگردانی مصطفی کیایی هم موفق شد در نهایت با فروش ۳۸ میلیارد تومان به کار خود اکران پایان دهد. این فیلم در آن سال توتنست رکورد فروش فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را جا به جا و از آن خود کند.

شاکر دوست در سال ۹۹ در دو فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده بازی کرد. هر دو فیلم به دلیل شروع پاندومی کرونا دوسال پشت در اکران ماندند. از بین این دو فیلم «تی‌تی» از پانزدهم تیرماه وارد چرخه اکران شد . این فیلم طی مدت ۱۵ روز توانست فروش خود را از مرز ۸ میلیارد تومان عبور دهد. با فروش خوب این فیلم که همچنان مسیر رو به رشدی را طی می‌کند، شاکر دوست باردیگر نشان داد که نبض گیشه را کماکان در اختیار دارد.

از الناز شاکردوست به زودی فیلم«ابلق» هم روی پرده می‌رود. او همچنین فیلم« من می‌ترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی را هم در نوبت اکران دارد. علاوه بر این فیلم‌ها ، شاکردوست در دوران جدید فعالیتش در سینما در فیلم«سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن هم بازی کرد که این فیلم در دوران اوج کرونا به شکل آنلاین اکران شد.

انتهای پیام/