امام جمعه مراغه:

نظارت در جامعه ضعیف است

صافی - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه از ضعف نظارت در جامعه انتقاد کرد و گفت: برخورد قاطعی با تخلفات انجام نمی شود و این مردم را اذیت می کند.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مراغه افزود: متاسفانه در برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی مصالح کشور توسط برخی مسئولان و حتی خود مردم در نظر گرفته نمی شود و از این رو شاهد تشدید مشکلات در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: مسئولان نباید در قبال جامعه بی تفاوت باشند بلکه باید به وظایف و رسالت های خود در دستگاه های خدمات رسان به درستی عمل کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار و مسائل اقتصادی مناسب نبوده اضافه کرد: با وجود تعیین قیمت ۱۰ هزار تومانی برای هرکیلو مرغ متاسفانه شاهد فروش آن با قیمت چند هزار تومان بالاتر در شهر هستیم.

وی گفت: در فروشگاه ها برخی تولیدی ها با وجود ثابت نگه داشتن قیمت، برای سود بیشتر از گرانی به وجود آمده اقدام به کاهش وزن محصولات کرده اند که باید با این پدیده برخورد قاطعی انجام شود.

پورمحمدی با انتقاد شدید از گرانی محصولات تولید داخل به بهانه افزایش قیمت ارز افزود: به بهانه افزایش دلار عده ای در داخل کشور از این امر سود جسته و حتی محصولاتی که به صورت کامل در کشور تولید می شوند از جمله فرآورده های کشاورزی را با قیمتی بسیار بالا به مردم عرضه می کنند.

وی ادامه داد: با وجود برخی ادعاها مبنی بر قدرت نظارت و اشراف اطلاعاتی، دام ها و سوخت از مرزها قاچاق می شوند تا جایی که در استانی چون سیستان و بلوچستان سوخت و گازوئیل از طریق مخازن بزرگ و از زیردریا به خارج قاچاق می شود.

وی اضافه کرد: خودروسازان به عنوان تولیدکنندگان داخلی به صورت خودمختار عمل کرده و حتی از مصوبات دولت پیروی نمی کنند.