چمران:

نفوذ به سامانه های شهرداری از طریق سایت “تهران من” بود

صافی نیوز / رئیس شورای شهر تهران از محل نفوذ به سامانه‌های شهرداری تهران خبرداد.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ادامه‌ برخی مشکلات در سامانه‌های شهرداری تهران گفت: هنوز برخی سامانه‌ها عملیاتی نشده است حتی سامانه تهران من نیز همین‌طور. این به دلیل مسائل امنیتی است و همانطور که مطلع هستیم رمزهای سامانه‌هایی همچون تهران من را تغییر دادند چرا که از طریق سامانه تهران من نفوذ کرده بودند، بنابراین باید راه‌های نفوذ را ببندیم که چنین اتفاقی دوباره تکرار نشود.

چمران تاکید کرد: در نظر گرفتن همه موارد امنیتی نیازمند برنامه ریزی است. لذا در حال حاضر همه سامانه‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی عملیاتی نشده‌اند و حتی دفاتر خدمات الکترونیک نیز بعضا هنوز با مشکلاتی مواجه هستند. بی‌تردید مقداری زمان می‌برد تا کلیه جزییات را بتوانیم به‌روز کنیم .

وی در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر رفتن زاکانی از شهرداری تهران، گفت: در این مورد چیز جدی از خودشان و نزدیکانشان نشنیده‌ام و سوال هم کردم گفتند که چنین موضوعی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای زاکانی فعلا در شهرداری تهران باقی خواهند ماند، اظهار کرد: ان‌شاالله.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورا نیز گفت: هفته گذشته از ایشان خواستیم که گزارشی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ارائه کنند تا ببینیم در بحث ترافیک به کجا رسیده‌ایم. در حقیقت گزارش بدهند که در مورد اتوبوس، تاکسی و مترو و سایر مسائل این حوزه چه اقداماتی انجام شده و به کجا رسیده‌ایم که خوشبختانه این گزارش امروز در صحن شورا ارائه خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید برای شورا روشن شود که چه اقداماتی و چه حرکت‌هایی انجام شده چرا که در حال حاضر چیز خاصی نمی‌بینیم و باید بدانیم حرکت‌هایی که در جهت حل مشکلات انجام شده چه بوده و چه‌طور ما می‌توانیم کمک کنیم و چه کمک‌هایی از دولت باید دریافت کنیم.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص شیوه عملکرد قرارگاه‌های شهرداری تهران و ضمانت اجرایی تصمیمات آنها نیز اظهار کرد: بی‌تردید خاصیت قرارگاه عملیاتی‌بودن آن است تا نتیجه‌ای ملموس داشته باشد. امروز در گزارشی که معاونت حمل و نقل و ترافیک ارائه می‌کند می‌خواهیم بدانیم که چه نتایج ملموسی رخ داده است که آنها را دنبال کنیم ،قطعا ترافیک بحث ساده‌ای نیست و مشکلات فراوانی برای مردم و شهر به وجود آورده است. باید این مشکل را حل کنیم و شورا در این زمینه مسئول است لذا کمک خواهیم کرد تا به راه‌حل‌های مناسب برسیم امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/