واکنش بعیدی نژاد به مشروعیت بخشی تحریم های آمریکا از سوی بی بی سی فارسی

سفیر ایران در بریتانیا نسبت به مشروعیت‌بخشی تحریم‌های آمریکا از سوی بی‌بی‌سی فارسی واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در توییتر خود نوشت: پروژه‌ای که بی‌‌بی‌‌سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت شده در موناکو آغاز کرده، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد. اما مسئله فراتر از این است و در […]

سفیر ایران در بریتانیا نسبت به مشروعیت‌بخشی تحریم‌های آمریکا از سوی بی‌بی‌سی فارسی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در توییتر خود نوشت: پروژه‌ای که بی‌‌بی‌‌سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت شده در موناکو آغاز کرده، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد. اما مسئله فراتر از این است و در یک تصویر بزرگ‌تر پروژه‌ای در راستای مشروعیت‌سازی تحریم‌های آمریکا و معرفی تمامی شبکه‌های داخل و خارج ایران برای دور زدن تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا که سال‌ها است مدعی هزاران سند از فعالیت‌های چندین شرکت ثبت شده در اروپا و برخی اشخاص خاص دارند، حالا در یک تقسیم مسئولیت، بسیاری از مدارک فارسی را برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر دور زدن تحریم‌ها، در اختیار بی‌‌بی‌‌سی فارسی قرار داده‌اند.

این دیپلمات کشورمان افزود: هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکت‌های خارجی در معامله با ایران و اضافه نمودن اسامی جدید اشخاص و شرکت‌ها به لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا است. BBC فارسی نباید در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود. تقاضای ما تغییر فوری محتوای این برنامه است.