وزیر ارتباطات عذرخواهی کرد

صافی نیوز / عیسی زارع‌پور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود، بابت اختلال روز گذشته (۳ مرداد) اینترنت در پایتخت عذرخواهی کرد. او همچنین شرکت ارتباطات زیرساخت را مامور ساخته تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، از بروز چنین اختلال‌هایی جلوگیری شود.

به گزارش صافی، صبح روز گذشته اختلال چند ساعته اینترنت در تهران، افراد و کسب‌وکارهای بسیاری را با چالش مواجه کرد. اختلالی که به گفته شرکت ارتباطات زیرساخت ناشی از فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق ساختمان این مجموعه بوده است.

یک روز پس از این اتفاق، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود در توضیح قطعی اینترنت در روز ۳ مرداد نوشت:

«پیش از ظهر روز گذشته به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی کابل‌های برق داخلی مرکز مخابراتی انقلاب، ارتباطات اینترنتی تعدادی از مشترکین اینترنت ثابت در شهر تهران دچار اختلال و در برخی نقاط قطع شد که با تلاش همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت و همراهی شرکت توانیر تا قبل از ظهر همان دیروز، این مشکل حل شد و تمامی ارتباطات به حالت پایدار درآمد.»

وی همچنین شرکت ارتباطات زیرساخت، حراست و بازرسی وزارتخانه متبوعش را مامور کرده که به سرعت دلایل بروز این حادثه را بررسی کرده و ضمن شناسایی و برخورد با مقصرین احتمالی از گذشته تا به حال، تمهیدات لازم را برای عدم بروز حوادث مشابه در این مرکز و سایر مراکز اصلی ارتباطات کشور به عمل آورند.

زارع‌پور در بخش پایانی سخنان خود از هم‌وطنان و کسب‌وکارهایی که در مدت این حادثه، دچار مشکل شده‌اند، عذرخواهی کرد و گفت: «همکارانم در بخش‌های مختلف وزارتخانه به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا سرعت، کیفیت و امنیت شبکه ارتباطی کشور را روز به روز افزایش دهند.

البته اینترنت و موضوع کیفیت شبکه ماه‌هاست که تبدیل به مطالبه اصلی از وزیر ارتباطات شده است. با این حال زارع‌پور همواره با استناد به آمارهای Speed Test اعلام کرده که سرعت اینترنت ایران رو به افزایش بوده و در نهایت نیز توسعه فیبر نوری را راهگشای وضعیت فعلی دانسته است.

 

انتهای پیام/